Více
    13.7 C
    Czech
    Čtvrtek 30. října 2025

    Neuvěřitelný koncept. Fanoušky uchvátil model Mitsubishi Elevance

    Na autosalonu Japan Mobility Show 2025 se letos představila řada odvážných konceptů, a to od šestikolového Lexusu až po futuristické robotaxi. Mezi nimi však vyčnívalo Mitsubishi, které přivezlo SUV s názvem Elevance. Název je sice nový a zatím neexistuje ani jako označení modelu, ale vůz okamžitě vyvolal spekulace, zda by nemohl předznamenat návrat legendárního Pajera.

    DS N°8 přináší francouzský luxus do elektromobility

    Nové DS N°8 vstupuje na český trh jako elektrická vlajková loď značky DS Automobiles. Nabízí dojezd až 750 kilometrů, kabinu z prvotřídních materiálů a technologie, které z běžné jízdy dělají zážitek. Francouzi tak dokazují, že styl a komfort se s elektromobilitou nevylučují.

    MG5 reprezentuje průměr elektrických automobilů

    Pokud se někdy začnou elektromobily vyrábět jako sériové masy, bude mít většina z nich podobu jako MG5 EV. Neurazí, nenadchne. Britská automobilka se pravděpodobně inspirovala mnoha jinými značkami a výsledek je tak velice neoriginální. Neradi bychom MG5 označili jako auto bez výrazu, ale mnoho zajímavých detailů v něm nenajdeme. 

    Reklama

    MG je britská firma, která se historicky zaměřovala převážně na dvoumístné sportovní automobily. Do nové éry světa motorů musí pochopitelně každá automobilka vstoupit s nějakou alternativní variantou a všechny známe spolčenosti už to pochopily. V MG se ale rozhodli, že nevytvoří nic speciálního a přijdou s vozem pro běžné denní užívání. Klasický rodinný dopravní prostředek. Přestože před dvěma lety oslavila firma 100 let existence, nedočkali jsme se žádného zázraku, který by se zapsal do učebnic automobilismu. Pojďme se podívat na elektrické MG5.

    Design pro každého 

    Zvenku MG lehce připomíná klasického „kombíkového“ Passata. Tím se nechceme nijak dotknout koncernu VW. Předek auta je však velice podobný. Stejně useknutá světla, podobné linie mřížování, tím vším se MG inspirovalo. Z boku pak vidíme jemnou podobnost s vozy jako Hyundai. Zadní část je ovšem kompletně originální. Výrobci přidali pár chromovaných lišt a malinko zvedli nárazník. Jinak auto obecně působí velmi konzervativním dojmem. Nijak nevyčnívá z řady. Zkrátka tuctový automobil. 

    Interiér už vylepšuje firmě reputaci. Občas sice narazíme na levnější plast, ale jinak jsme obklopeni odpovídajícím množstvím kůže a tvrdých prvků. Zajímavost přichází od volantu. Za ním máme o všem přehled na klasické obrazovce, s tím, že displej zasahuje do poloviny obou tachometrů. Půlka budíku je tak analogová a půlka digitální. Podobný hybrid nemá obdoby a nemálo lidí si láme hlavu nad tím, proč nejsou budíky jednotné. Jinak je ovšem MG uvnitř vcelku povedené auto. 

    Prostoru je v autě dostatek, až na zadní sedadla. Tam se budeme malinko krčit. Je to způsobeno rovnou podlážkou, která je postavená docela vysoko. Nohy tak budeme mít nepřirozeně pokrčené a rozhodně se nevejdou pod sedadla řidiče a spolujezdce. Kapacita kufru se vyšplhala na 580 litrů, což je naprosto v pořádku. 

    Motor 

    Výkon elektromotoru nabyl hodnoty 156 koňských sil, a to je více než dost. Krouticí moment 260 Nm je rovněž pěkná hodnota. Výrobci slibují dojezd až 550 km. Takový výsledek už má nějakou váhu. Pravděpodobnější bude ovšem hodnota 400 km. Cena nového MG5 byla stanovena na 822 000 korun. To je skutečně hodně peněz, ale ve světě elektřiny se jedná o solidní průměr. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    BMW iX3 zahajuje novou elektrickou éru značky

    BMW představilo v Česku nové iX3, první model z generace Neue Klasse. Elektrický crossover s výkonem 469 koní a dojezdem přes 800 kilometrů má být symbolem technické proměny značky. K prvním zákazníkům dorazí na jaře 2026.

    Neuvěřitelný koncept. Fanoušky uchvátil model Mitsubishi Elevance

    Na autosalonu Japan Mobility Show 2025 se letos představila řada odvážných konceptů, a to od šestikolového Lexusu až po futuristické robotaxi. Mezi nimi však vyčnívalo Mitsubishi, které přivezlo SUV s názvem Elevance. Název je sice nový a zatím neexistuje ani jako označení modelu, ale vůz okamžitě vyvolal spekulace, zda by nemohl předznamenat návrat legendárního Pajera.

    DS N°8 přináší francouzský luxus do elektromobility

    Nové DS N°8 vstupuje na český trh jako elektrická vlajková loď značky DS Automobiles. Nabízí dojezd až 750 kilometrů, kabinu z prvotřídních materiálů a technologie, které z běžné jízdy dělají zážitek. Francouzi tak dokazují, že styl a komfort se s elektromobilitou nevylučují.

    Ferrari F76. Supersport, který neexistuje

    Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Renault chystá nové elektrické Twingo pod půl milionu korun

    Renault dokončuje přípravy na premiéru nové generace modelu Twingo. Městský elektromobil s retro vzhledem a označením E-Tech se světu ukáže už začátkem listopadu. Francouzská automobilka slibuje základní cenu pod 490 tisíc korun a dostupnost na evropských trzích během příštího roku.

    BMW iX3 zahajuje novou elektrickou éru značky

    BMW představilo v Česku nové iX3, první model z generace Neue Klasse. Elektrický crossover s výkonem 469 koní a dojezdem přes 800 kilometrů má být symbolem technické proměny značky. K prvním zákazníkům dorazí na jaře 2026.

    Neuvěřitelný koncept. Fanoušky uchvátil model Mitsubishi Elevance

    Na autosalonu Japan Mobility Show 2025 se letos představila řada odvážných konceptů, a to od šestikolového Lexusu až po futuristické robotaxi. Mezi nimi však vyčnívalo Mitsubishi, které přivezlo SUV s názvem Elevance. Název je sice nový a zatím neexistuje ani jako označení modelu, ale vůz okamžitě vyvolal spekulace, zda by nemohl předznamenat návrat legendárního Pajera.

    DS N°8 přináší francouzský luxus do elektromobility

    Nové DS N°8 vstupuje na český trh jako elektrická vlajková loď značky DS Automobiles. Nabízí dojezd až 750 kilometrů, kabinu z prvotřídních materiálů a technologie, které z běžné jízdy dělají zážitek. Francouzi tak dokazují, že styl a komfort se s elektromobilitou nevylučují.

    Ferrari F76. Supersport, který neexistuje

    Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.

    Infiniti se vrací do hry. Klíčem má být hybridní SUV a sportovní sedan

    Prémiová značka Infiniti představila ambiciózní plán návratu na výsluní. Po letech ústupu z trhu chce opět zaujmout kombinací výkonu, designu a hybridní technologie. Viceprezident Infiniti Americas Tiago Castro oznámil, že značka bude uvádět jeden nový model ročně, počínaje rokem 2026, kdy dorazí středně velké SUV QX65.

    Tatra vyvíjí popelářský vůz na vodík

    Kopřivnická Tatra se pouští do vývoje nového nákladního vozu na vodík. Model Force e-Drive FCEV 6x4 má sloužit hlavně komunálním službám a počítá i s částečně autonomním řízením. Na projektu spolupracují vývojáři z firmy Devinn a odborníci z VŠB – Technické univerzity Ostrava. První prototyp má být hotový v roce 2028.

    Toyota představila koncept Century Coupé

    Toyota odhalila nejodvážnější verzi luxusní řady Century. Nové kupé má být symbolem změny strategie, kdy se z tradiční limuzíny stává samostatná značka s globálními ambicemi.

    Suzuki Vision e-Sky míří do výroby jako elektrické mini

    Suzuki představilo studii Vision e-Sky, která se v roce 2026 promění v sériový elektromobil. Koncept ukazuje, že i nejmenší auta mohou nabídnout moderní techniku, solidní dojezd a překvapivě prostorný interiér.

    Mazda EZ-60 míří do Evropy jako levné elektrické SUV

    Mazda se chystá rozvířit evropský trh dostupných elektromobilů. Model EZ-60, který už v Číně láme prodejní rekordy, dorazí do Evropy pod označením CX-6e. Nabídne moderní techniku, dvě verze pohonu a cenu, která má výrazně podrazit konkurenci.

    Renault chystá nové elektrické Twingo pod půl milionu korun

    Renault dokončuje přípravy na premiéru nové generace modelu Twingo. Městský elektromobil s retro vzhledem a označením E-Tech se světu ukáže už začátkem listopadu. Francouzská automobilka slibuje základní cenu pod 490 tisíc korun a dostupnost na evropských trzích během příštího roku.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama