-0.1 C
Czech
Sobota 27. prosince 2025
OstatníMatador firmy Jeep. Hybridní čtyřkolka Renegade

Matador firmy Jeep. Hybridní čtyřkolka Renegade

Reklama

Ideální a vysoce výkonná čtyřkolka Renegade ze stáje Jeep zdobí katalogy této firmy. Je samozřejmostí, že se jedná o hybrid. Automobilka už s klasickým spalováním na trh nepřijde. Renegade bychom mohli popsat jako velice praktické auto s náhonem na všechna čtyři kola. Ideální partner do strmých terénů a neprostupných cest. S tímto modelem si Jeep drží laťku nahoře. 

Automobilka Jeep má veliké plány a mezi nimi i předsevzetí, že elektřina bude hlavním pohonem jejich výtvorů. Nelze však zcela opomenout Plug-in Hybridy, které jsou skvělou volbou pro každého, kdo nemusí elektřinu jako takovou. Přičteme-li si i svěží a robustní design, dostatek místa pro zavazadla a rodinu, vyjde nám, že Renegade je vlastně ideální kombinací všeho. Za každého prvku v tomto voze čiší robustnost, kvalita zpracování a síla. 

Design 

Pokud by někdo mohl vyučovat, nebo rozdávat lekce o tom, jak se vyrábí kvalitní auta s masivním vzezřením, Jeep by byl oslovený jako jeden z prvních. Z celého exteriéru na nás dýchá kvalita. Na tenhle stroj se jednoduše můžeme spolehnout. Přední část budí respekt svou pověstnou mříží masky chladiče s čtvercovým provedením. Kulatá světla už v dnešní době nejsou příliš běžná. O to více se Jeep odkazuje na svou bohatou historii. 

Z boku si Jeep Renegade pohrává s liniemi. Díky ergonomii dokáže přivodit pocit, že se díváme na skutečného obra. Veliká kola zvedají celou karoserii proklatě vysoko. Masivní kliky jsou samozřejmostí, stejně jako zrcátka. Panoramatická střecha nám dokáže více zvětšit a prosvětlit kabinu. Zadní část si pohrává se světlomety se vzorem písmene X. nárazník by možná snesl méně plastového obložení, jinak ale nejde tomuto modelu nic vytknout. 

Interiér 

Kabina patří mezi klasiku ve své oboru. Kromě místa, kterého je všude dostatek, podpořili výrobci svou myšlenku kvalitními materiály. Nikde se nic nehýbe, u všeho máme pocit, že je na svém místě přikováno. Skvělá práce. Palubní desce vévodí 8,4palcová obrazovka infotainmentu. Ostrá, přehledná. 

Technologie 

Z 0 na 100 se Renegade dostane za 7,5 s. Působivé. Vděčíme za to kombinovanému výkonu až 240 koní. S dobíjením nebudeme mít výrazné problémy. S Wallboxem se na maximum dostaneme za 2 hodiny. 

Verdikt 

Jeep se se svým vozem Renegade skutečně předvedl. Svou filozofii výroby vložil samozřejmě i do jiných modelů, tento je ovšem naprosto originální, a to hlavně díky designu. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama