Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    LC 500. Luxusní kupé značky Lexus

    Velice drahý kousek, který patří mezi ty největší střely značky Lexus. Na trh se dostala verze benzínová, ale také hybridní. tohle kupé si zaslouží hodně pozornosti. Nejenže se pyšní skvělým designem, ve kterém blyští dynamika vozu, ale také si pro nás pod kapotou schovává nemalou porci hodně dravých koní. Nejen na okruhu můžeme s touhle mašinou zažít čistý adrenalin. 

    Na produkci této střely se podílel špičkový tým odborníků. V japonském Motomači se rodí modely LC, které představují tu nejdravější disciplínu, do které se Lexus pustil. Benzínový král je reprezentován osmiválcem, který umí nadělat na asfaltu pěknou paseku. Vymyslet něco nového není nikdy lehké. Japonci ovšem dokázali vyrobit sportovní kupé, které strčí sovu precizností a ovladatelností do kapsy mnoho modelů své konkurence. Cena se sice škrábe až ke třem milionům korun, pravdou ovšem je, že tahle bestie si vysokou cenu prostě zaslouží. 

    Design 

    LC 500 se nese ve znamení nesmlouvavé sportovnosti. Přední část se pyšní velice luxusní maskou chladiče, která díky svému speciálnímu tvarování dosahuje až ke spodní hranici nárazníku. Na tento tvar krásně nasedají světlomety, které svým ostrým profilem dokreslují agresivitu vozu. Pod nimi najdeme průduchy, bez kterých by LC nemohl podávat takové výkony. Aerodynamika je přeci jen zásadní, a to nejen pro sportovní žihadla. 

    Po stranách nás kromě 21palcových kol v jednoduchém stylu zaujmou hlavně boční průduchy, které ústí k zadním kolům. Střecha krásně navazuje na zadní část, do které se sbíhají všechny linie. Ty startují svou pouť už u předních světel. V oblasti kufru se výrobci ovšem vyřádili znatelně. Světlomety nabraly velice ojedinělý tvar, celkové rozpoložení kufru připomíná ergonomii předního grilu. Celý dynamický vzhled je zakončený koncovkami výfuku. Exteriér se zkrátka vydařil. 

    Kabina se pyšní velice luxusním provedením. Spíše než na tvrdou sportovnost, vsadili Japonci právě na pohodlí a luxus. Skořepinová sedadla nás podpoří v zatáčkách, kožené zpracování nás zase neomrzí ani na delších cestách. Vedle řadící páky oblečené do kůže najdeme ovládání veškerých funkcí, včetně touchpadu. 

    Motor 

    Konečně síla v podání značky Lexus. LC 500 používá pětilitrový osmiválec, který dokáže nabídnout výkon až 351 kW a točivý moment 540 Nm. Zrychlení 4,7 s. Hybrid nabízí 220 kW výkonu a točivý moment 348 Nm. Zrychlení z 0 na 100 za 5 s. 

    Verdikt

    Nejsilnější verze s sebou nese cenovku 3,3 milionu korun. Základ se pohybuje kolem 2,8 milionu korun. Ano, bavíme se zde o pořádné sumě. Jak jsem ale řekli, tenhle model si to zaslouží. 

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.