Více
    0.7 C
    Czech
    Středa 19. listopadu 2025

    Nissan Armada NISMO. Důkaz, že i těžké SUV může sportovat 

    Nissan rozšiřuje řadu NISMO o model, u něhož by to ještě před pár lety čekal jen málokdo. Armada NISMO přichází jako výkonnější a vizuálně výraznější varianta velkého SUV, která kombinuje upravený pohon, přepracovaný podvozek a množství stylistických prvků typických pro sportovní divizi značky.

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Klasiky od Huyndai se mnozí začínají bát. Tucson okouzlí cenou a překvapí designem

    Když se řekne Hyundai, mnohým ihned naskočí model Tucson. Parádní SUV s nepřekonatelným designem i cenou toho nabízí spoustu. A stejně je na tom také nová verze, která prošla výraznou modernizací. O jaké přesně jde?

    Reklama

    Hyundai začal tenhle model chrlit ze svých továrních vrat v roce 2021. Po světě si získal velikou oblibu a zákazníky nalákal převážně na cenu. Právě přes cenovku se výrobcům povedlo vytvořit konkurenci značkám jako VW Tiguan nebo Škoda Karoq. Otázkou je, jestli dokáže konkurovat také v jízdních vlastnostech a technologiích. Kupodivu Hyundai obě značky vcelku slušně dohání, přestože je jasné, kdo je v místnosti král.

    Design originál

    Exteriér je prvek, který dělá nový Tucson nezapomenutelným. Na silnicích tohle SUV spolehlivě poznáme a to nejen díky velkému znaku Hyundai. Přední maska chladiče se stala opravdovou raritou, která jako by pojídala obě světla a to hlavně když auto stojí, nelze ani s jistotou říci, kde světlomety jsou. 18 a 19 palcová kola se hodně povedla, přestože je možné vidět jistou inspiraci v nových kolech od Škody.

    Zadní spoiler zaštiťuje krásnou zadní část, kde obě světla spojuje velká LED lišta. Zajímavý je i znak této automobilky, který vstupuje do skla zadních dveří. Vcelku Tucson nepůsobí jako mohutné SUV, ale prostoru je všude dost a dost. Všechno má nějakou logiku a to nás na tom baví. Někdo si dal s tímhle autem práci.

    Interiér je hlavně oproti předešlé verzi doslova úlet. Nádherný volant, který se pro změnu inspiroval v Audi, je pouhou třešničkou na krásné palubní desce. Při pohledu na ni vidíme jen čisté nerušivé linie, které se svažují do dotykové obrazovky. Nikde žádná tlačítka, což je sice riskantní, ale dodává to dojem hladké, lesklé plochy, která nemá hranic.

    Krásné sedačky, vysokorychlostní bezdrátové nabíjení pro nás telefon, a opravdu dostačující úložné prostory. Oproti jiným není obrazovka tak rychlá v reakci na nás prst, ale beztak všechno důležité ovládáme z telefonu, takže se o tak veliký problém nejedná. Interiérově krásně zpracované auto.

    Motor

    Hybridní model dá do pozoru 230 koní s 1,6 litrovým motorem a 44,2 kW hybridním elektromotorem. Točivý moment 350Nm také není zlé číslo. Klasicky je ale na výběr i 1,6l benzín s výkonem 150 koní a další hybridy. Auto má slušnou akceleraci a krásně sedí. Slušné SUV, které nás nenechá napospas nehostinným podmínkám.

    Cena Tucsonu startuje na 540 000 Kč. To je solidní a férová nabídka. Postupně se samozřejmě vyšplhá výš, ale i tak zůstává pozadu za koncernem. Je jen na nás, jestli nás tohle SUV dostatečně osloví, abychom mu dali šanci.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Hyundai ukázal odvážný off-roadový koncept Crater

    Hyundai se připravuje na letošní autosalon v Los Angeles s jednou z vizuálně nejvýraznějších studií posledních let. Korejská automobilka postupně rozšiřuje svou off-roadovou subznačku XRT, která se stala důležitou součástí její SUV strategie. Nejnovějším krokem v této expanzi je koncept Crater, poprvé představený prostřednictvím designových skic. Studie má za úkol ukázat směr budoucích modelů orientovaných na terén, a zároveň přiblížit, jakou roli budou mít vozy XRT v nadcházejících letech.

    Nissan Armada NISMO. Důkaz, že i těžké SUV může sportovat 

    Nissan rozšiřuje řadu NISMO o model, u něhož by to ještě před pár lety čekal jen málokdo. Armada NISMO přichází jako výkonnější a vizuálně výraznější varianta velkého SUV, která kombinuje upravený pohon, přepracovaný podvozek a množství stylistických prvků typických pro sportovní divizi značky.

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

    MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

    Hyundai ukázal odvážný off-roadový koncept Crater

    Hyundai se připravuje na letošní autosalon v Los Angeles s jednou z vizuálně nejvýraznějších studií posledních let. Korejská automobilka postupně rozšiřuje svou off-roadovou subznačku XRT, která se stala důležitou součástí její SUV strategie. Nejnovějším krokem v této expanzi je koncept Crater, poprvé představený prostřednictvím designových skic. Studie má za úkol ukázat směr budoucích modelů orientovaných na terén, a zároveň přiblížit, jakou roli budou mít vozy XRT v nadcházejících letech.

    Nissan Armada NISMO. Důkaz, že i těžké SUV může sportovat 

    Nissan rozšiřuje řadu NISMO o model, u něhož by to ještě před pár lety čekal jen málokdo. Armada NISMO přichází jako výkonnější a vizuálně výraznější varianta velkého SUV, která kombinuje upravený pohon, přepracovaný podvozek a množství stylistických prvků typických pro sportovní divizi značky.

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

    MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

    3 KOMENTÁŘE

    1. Věta v posledním odstavci – „ale i tak zůstává pozadu za koncernem“ – je hodně špatná. Měl jsem Mazdu CX7 s automatem, VW Touran a VW Tuareg. Nový Touran vůbec nezaostává !!! Naopak nabízí vynikající výbavu za kterou u VW zaplatíte 2x víc. Je to super auto. Starší modely vynikají výbornou spolehlivostí a nerezaví. Mám MildHybrid 4×4 s DCT a porovnávám. Jako automechanik nevidím žádné rozdíly mezi VW a Hyundaiem. Ramena a nápravy jsou bytelné dokonce dutiny v ramenech jsou antikorozně ošetřené a to VW nemá. Takže předsudky hoďte za hlavu.

      • Máš asi na mysli Tucson a ne Touran.
        Jinak souhlasim. Já vloni kupoval auto a kdyz jsem porovnal KAROQA a SPORTAGE (sestru Tucsona) jasně dostala přednost Sportage a nelituju. 1,6 cdti 100kw,4×4, 7dct. Karoq byl v pozici chudého příbuzného.
        Myslím že jak Tutson tak i nová Sportage zpusobili v Boleslavi hodně vrásek..

    2. Plně souhlasím s Radkem
      Mám Tucsona 04 a kolega má Karoga a neměnil bych ani náhodou.

    Comments are closed.

    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama