4 C
Czech
Neděle 14. prosince 2025
OstatníKlasika posunutá na další level. Detaily jsou pro Aventador na prvním místě

Klasika posunutá na další level. Detaily jsou pro Aventador na prvním místě

Reklama

Když se řekne Lamborghini, většina lidí si vybaví rychlá a dokonalá auta s býkem na přední části kapoty. A přesně tak tomu je i ve skutečnosti. Onen znak jasně vysvětluje, proč patří italská značka mezi ty vůbec nejoblíbenější. Model Aventador kraluje precizním a svižným vozům.

Značku není třeba představovat, protože Lamborghini je snem každého člověka. Dokonce i lidé, kteří by normálně o auto ani pohledem nezavadili, budou tuhle krásku milovat. Nové SVJ je sourozenec svého jmenovce Lamborghini Aventador a 3 písmena za jménem znamenají „Super Veloce Jota.“ „Super Veloce“ doslovně stojí za významem „Superfast“, tedy superrychlé. „Jota“ je pak původní název pro standardizované označení strojů určených pro závod. Sečtěme si tenhle složitý název dohromady a vyjde nám, že tady půjde o hodně zábavy.

Design zrozen k dokonalosti

Oproti klasickému Aventador je SVJ upravené hlavně zezadu. Tam najdeme nemalé křídlo, které je oproti klasické verzi napevno vysunuté. Dva monstrózní výfuky, aby každý věděl, že jsme přijeli. Celkově působí SVJ více dramaticky a neupraveně. Zepředu si všimneme hlavně aerodynamických prvků, kterých je, díkybohu, skutečně dost.

Pod maskou si přičteme nápis ALA, neboli „Aerodinamica Lamborghini Attiva.“ V jednoduchosti jde o průduchy, které drží auto přibité k zemi, nebo naopak, podle toho, co zrovna potřebujeme. Celý exteriér je prošpikovaný otvory nejen pro lepší dynamiku, ale také kvůli chlazení, které je tu potřeba více než kde jinde.

Interiér je jedna velká nádhera. Za peníze, které do tohoto auta nalijeme, dostaneme opravdovou kvalitu. Hodně karbonu, protože se bavíme o sportovním autě. Hodně kůže, protože se bavíme o Lamborghini a také hodně detailů, které nás rozhodně potěší.

Auto je určené hlavně na okruh a mluví za to i nedostatek místa pro cokoli. Jedna jediná kapsička na telefon, který musí být navíc ultratenký, žádné držáky pro cokoli a jediný úložný prostor najdeme pod přední kapotou a má objem 140 l. Někoho by to mohlo znervóznit, ale za nás je to prostě daň za nevídanou rychlost.

Italský výkon

SVJ dostalo jako dárek motor V12 o objemu 6,5 litrů. Tenhle drobeček nám, kromě dokonalého zvuku, dopřeje výkon 566 kW, takže 770 koní. Přičteme-li krouticí moment 720 Nm, který navíc využijeme do posledního zbytečku, výsledek se rovná tvrdé a nesmlouvavé síle. Tohle auto bylo postaveno, aby lámalo rekordy. Z 0 na 100 se dostane za 2,8s a maximálně se s ním projedeme 350 km/h (podle papírů).

Cena začíná na 11,5 milionech Kč a vyrobeno je pouze omezené množství kusů. Pokud však někdo bude mít to štěstí a s SVJ se projede, bude to zážitek do konce života.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama