1.1 C
Czech
Úterý 23. prosince 2025
OstatníCadillac Optiq 2025 překvapí dojezdem i luxusem 

Cadillac Optiq 2025 překvapí dojezdem i luxusem 

Reklama

Vidět znamená uvěřit, ale nic nenahradí osobní zkušenost. A právě to nabízí nový Cadillac Optiq 2025 – malé luxusní elektrické SUV od legendární značky. Navzdory netradičnímu názvu se jedná o vůz, který má potenciál oslovit široké publikum.

Cadillac Optiq zaujme proporčně vyváženým vzhledem bez zbytečných extravagancí. Oproti konkurenci má kratší kapotu, strměji skloněné čelní sklo a mírně položenější zadní okno, což mu dodává elegantní a aerodynamický profil. Díky rozvoru 2954 mm a celkové délce 4821 mm se jedná o jedno z nejdelších vozidel ve své třídě. Pro srovnání, Audi Q4 e-tron má rozvor jen 2762 mm a celkovou délku 4586 mm, zatímco Mercedes-Benz EQB měří 4682 mm s rozvorem 2829 mm.

Dlouhý rozvor navíc umožnil umístění baterie s kapacitou 85 kWh, což přináší dojezd až 486 km podle normy EPA. To je výrazně více než u konkurence – Mercedes EQB zvládne 333 km, Audi Q4 e-tron 415 km a Genesis GV60 425 km.

Specifikace 

Pod kapotou se nachází dva elektromotory – jeden na každé nápravě. Přední je synchronní permanentní magnetový motor (PSM), který pracuje neustále, zatímco zadní indukční motor se zapojuje dle potřeby, například při akceleraci. Tento systém poskytuje výkon 300 koní a točivý moment 480 Nm. Přestože výkonově mírně zaostává za Audi, nabízí velmi solidní dynamiku. Zrychlení z 0 na 100 km/h by se mělo pohybovat kolem 5,2 sekundy.

Brzdový systém působí přirozeně a hladce. Režim rekuperace umožňuje jízdu pouze s využitím plynového pedálu, avšak v některých situacích je nutné využít i klasické brzdy. Během dynamické jízdy v horských serpentinách si však Optiq vedl výborně.

Interiér a technologie 

Dlouhý rozvor se pozitivně projevil na prostornosti interiéru. V kabině je dostatek místa pro všechny pasažéry, přičemž interiér působí skutečně luxusně. Dominantním prvkem je hrubě tkaná látka na palubní desce a dveřních panelech, která je vyrobena z recyklovaných materiálů. Elegantně zapuštěné výdechy ventilace doplňuje 33palcový displej, známý z modelu Lyriq.

Zvukový systém AKG Studio s Dolby Atmos nabízí 19 reproduktorů a poskytuje špičkový audio zážitek. Systém umožňuje prostorové rozmístění zvuku díky technologii Dolby Atmos, což přináší zcela nový zážitek z poslechu hudby. Nevýhodou je absence tradičního Apple CarPlay a Android Auto – místo toho je třeba využívat integrované Google aplikace.

Verdikt 

Ve srovnání s podobně vybavenými Audi Q4 e-tron, Mercedes EQB a Genesis GV60 je Cadillac Optiq nejen cenově výhodnější, ale také technologicky mnohem více vyspělý. A přestože jeho název nemusí být pro každého atraktivní, samotný vůz nabízí výbornou kombinaci výkonu, dojezdu a luxusu.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama