Více
    11.6 C
    Czech
    Čtvrtek 18. září 2025

    Subaru WRX a BRZ přicházejí v limitované edici Series.Yellow

    Subaru připravilo pro rok 2026 speciální edici svých dvou sportovních modelů. BRZ i WRX dostanou výrazný lak Sunrise Yellow a vzniknou jen ve 350 kusech od každého. Série vychází z verzí tS a má jasné poslání: oslavit řidičskou radost, manuální převodovku a sportovní odkaz značky.

    Cupra Tindaya míří do budoucnosti

    Cupra na autosalonu v Mnichově ukázala koncept, který má být předobrazem jejích příštích modelů. Studie Tindaya dostala jméno po sopečné hoře na Fuerteventuře a má přenést její dramatický charakter do světa automobilů. Španělská značka slibuje design plný emocí a maximální orientaci na řidiče.

    Rozhovor s novým předsedou představenstva společnosti ŠKODA AUTO Thomasem Schäferem

    Společnost ŠKODA AUTO řídíte od srpna. Jaké jsou vaše první dojmy?
    Nejprve bych chtěl poděkovat všem škodovákům za skvělé přijetí! To mi pomohlo se během prvních týdnů zorientovat. Od té doby jsem měl možnost se seznámit s mnoha kolegy, ponořil se do 125leté historie ŠKODA AUTO a získal podrobný přehled o současném stavu společnosti i o připravovaných produktech. Když už mluvíme o produktech: Jednou z dosavadních vrcholných akcí byla světová premiéra vozu ENYAQ iV v Praze. Je to skvělé auto a jsem skutečně hrdý na tým, který stál u jeho zrodu.

    Reklama

    Bylo pro vás těžké rozloučit se s Jižní Afrikou, kde jste strávil pět let?
    Jihoafrická republika se stala mým domovem – jak profesně, tak soukromě. Loučení tudíž nebylo snadné. Avšak v letadle do Evropy to přebilo očekávání toho, co mě čeká. Těším se, až se lépe seznámím s Českou republikou, jejími obyvateli a místní kulturou. A samozřejmě na všechny úkoly, které nás společně čekají: ŠKODA je úžasná značka s obrovským potenciálem.

    Jakým směrem máte v úmyslu automobilku posunout?
    Značce ŠKODA se díky práci celého týmu i mého předchůdce daří velmi dobře. Mým hlavním úkolem je psát s tímto týmem v příštích letech další kapitoly jejího úspěšného příběhu. Nadále se budeme držet Strategie 2025. Jedná se o efektivní plán, ale ještě nás čeká dlouhá cesta k dosažení veškerých cílů. Samozřejmě chci také přispívat svými nápady, abychom značku posunuli o další krok kupředu.

    Co tím přesně myslíte?
    ŠKODA AUTO zaujímá v tuto chvíli jasnou pozici, za vynaložené peníze poskytuje skvělou hodnotu. U našich zákazníků výborně fungují Simply Clever řešení, mimořádná prostornost, praktičnost a jedinečný design, které nabízí každý model. Vozy ŠKODA budou vždy dostupné – ať už cílíme na studenty, mladé rodiny nebo starší páry. Tohoto směru se budeme držet i nadále. Kromě současné modelové řady však vidím další možnosti růstu v dobývání nových trhů či ve větším zaměření na segment dostupných vozů, tím pádem získáme příležitost významně rozšířit zákaznické portfolio.

    Thomas Schäfer uvedl nový model ŠKODA ENYAQ iV

    Když zmiňujete segment dostupných vozů, máte na mysli posun směrem k levné značce?
    Určitě nesměřujeme k tomu, aby se ŠKODA stala levnou značkou. Soustředíme se na korejské, japonské a francouzské výrobce, to jsou naši hlavní konkurenti a s nimi budeme soupeřit a společně využijeme potenciál značky. Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model FABIA. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká.

    Jak rychle se značka ŠKODA zotaví z následků pandemie covidu-19? Kde se bude nacházet na konci roku?
    Ve zbytku roku uděláme vše, co bude v našich silách, abychom dopad na naše podnikání minimalizovali. Aktuální údaje o prodejích ukazují, že tento rok v žádném případě není ztracený. Naplno pracujeme na tom, abychom z něj vytěžili co nejvíce. Červencové výsledky dokonce v meziročním srovnání dopadly o 8 % lépe, dokázali jsme výrazně zvýšit náš podíl na trhu a také srpen vypadá velmi slibně. Moje díky za to patří celému týmu! Ale počet případů covidu-19 bohužel aktuálně opět roste, proto apeluji na všechny – důsledně dodržujme veškerá hygienická opatření a chraňme tak zdraví zaměstnanců v našich závodech.

    První automobil z Mladé Boleslavi, VOITURETTE A, a nový předseda představenstva ŠKODA AUTO Thomas Schäfer

    V automobilovém průmyslu pracujete zhruba 30 let. Podělil byste se s námi o svou nejcennější zkušenost?
    Společnými silami lze dosáhnout i zdánlivě nemožného. Pokud nezačneme, nikam se nedostaneme. Vždy jde o důvěru v rámci týmu. Jsem přesvědčený o tom, že ve ŠKODA AUTO společně dosáhneme mnoha skvělých věcí a v tomto desetiletí automobilku posuneme na další úroveň. Jedno africké přísloví výstižně říká: „Pokud chceš jít rychle, jdi sám. Pokud chceš dojít daleko, vyraz společně s někým.“

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Honda představila N-ONE e. Cenově dostupný mikro elektromobil pro japonský trh

    Honda oficiálně uvedla na domácí trh svůj první elektrický kei car – model N-ONE e. Tento drobný městský vůz se snaží spojit retro design s moderní technologií a hlavně dostupnou cenou. Základní provedení začíná na částce odpovídající zhruba 18 300 dolarům, Tedy cca 420 tisíc korun, přičemž vyšší výbava se pohybuje kolem 22 tisíc dolarů.

    Subaru WRX a BRZ přicházejí v limitované edici Series.Yellow

    Subaru připravilo pro rok 2026 speciální edici svých dvou sportovních modelů. BRZ i WRX dostanou výrazný lak Sunrise Yellow a vzniknou jen ve 350 kusech od každého. Série vychází z verzí tS a má jasné poslání: oslavit řidičskou radost, manuální převodovku a sportovní odkaz značky.

    Cupra Tindaya míří do budoucnosti

    Cupra na autosalonu v Mnichově ukázala koncept, který má být předobrazem jejích příštích modelů. Studie Tindaya dostala jméno po sopečné hoře na Fuerteventuře a má přenést její dramatický charakter do světa automobilů. Španělská značka slibuje design plný emocí a maximální orientaci na řidiče.

    Autonomní vozidla Zoox od firmy Amazon zahájila přepravní službu v Las Vegas

    Společnost Zoox, dceřiná firma Amazonu zaměřená na autonomní mobilitu, spustila v americkém Las Vegas svou první veřejnou službu přepravy cestujících. Robotaxi ve tvaru podu, které nemá volant ani pedály, nyní vozí pasažéry mezi vybranými lokalitami na Stripu – a zatím zcela zdarma. Je toto skutečně budoucnost pro běžnou městkou mobilitu? 

    Fiat Grande Panda dostane benzín a manuál

    Fiat vyslyšel řidiče, kteří volají po jednoduchém a dostupném autě. Grande Panda se vedle elektromobilu a mild-hybridu objeví také jako čistě benzinová verze s šestistupňovým manuálem. Značka slibuje nižší cenu a návrat k tradici malých, chytrých a praktických vozů.

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Honda představila N-ONE e. Cenově dostupný mikro elektromobil pro japonský trh

    Honda oficiálně uvedla na domácí trh svůj první elektrický kei car – model N-ONE e. Tento drobný městský vůz se snaží spojit retro design s moderní technologií a hlavně dostupnou cenou. Základní provedení začíná na částce odpovídající zhruba 18 300 dolarům, Tedy cca 420 tisíc korun, přičemž vyšší výbava se pohybuje kolem 22 tisíc dolarů.

    Subaru WRX a BRZ přicházejí v limitované edici Series.Yellow

    Subaru připravilo pro rok 2026 speciální edici svých dvou sportovních modelů. BRZ i WRX dostanou výrazný lak Sunrise Yellow a vzniknou jen ve 350 kusech od každého. Série vychází z verzí tS a má jasné poslání: oslavit řidičskou radost, manuální převodovku a sportovní odkaz značky.

    Cupra Tindaya míří do budoucnosti

    Cupra na autosalonu v Mnichově ukázala koncept, který má být předobrazem jejích příštích modelů. Studie Tindaya dostala jméno po sopečné hoře na Fuerteventuře a má přenést její dramatický charakter do světa automobilů. Španělská značka slibuje design plný emocí a maximální orientaci na řidiče.

    Autonomní vozidla Zoox od firmy Amazon zahájila přepravní službu v Las Vegas

    Společnost Zoox, dceřiná firma Amazonu zaměřená na autonomní mobilitu, spustila v americkém Las Vegas svou první veřejnou službu přepravy cestujících. Robotaxi ve tvaru podu, které nemá volant ani pedály, nyní vozí pasažéry mezi vybranými lokalitami na Stripu – a zatím zcela zdarma. Je toto skutečně budoucnost pro běžnou městkou mobilitu? 

    Fiat Grande Panda dostane benzín a manuál

    Fiat vyslyšel řidiče, kteří volají po jednoduchém a dostupném autě. Grande Panda se vedle elektromobilu a mild-hybridu objeví také jako čistě benzinová verze s šestistupňovým manuálem. Značka slibuje nižší cenu a návrat k tradici malých, chytrých a praktických vozů.

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama