Více
    11.3 C
    Czech
    Čtvrtek 2. května 2024

    Ducati Monster +. O trochu více zábavy

    Ducati představuje jednu z nejvyspělejších firem zabývajících se motocyklovou výrobou. Monster + reprezentuje pokrok. Slogan, který si výrobci zvolili pro prezentaci svého stroje, vystihuje všechno. „Just Fun“ znamená, že se s tímhle ďáblem na trati rozhodně nudit nebudeme. 

    Firma tímto modelem otevřela novou kapitolu designu i výkonu. Ergonomie mašiny je precizně vyvážená a my tak máme možnost se zcela oddat svým řidičským instinktům a dovednostem. Cena se zdá být za takto vyladěný motocykl vcelku odpovídající. Přeci jen, vždy je třeba si uvědomit, že s Ducati kupujeme i kvalitu. Díky zvoleným materiálům dostáváme motorku v mnohem lehčím provedení, což je na trati poměrně znát. Monster + sice nijak neplave, krásně drží, ale přeci jen je cítit, že těch kil má méně. 

    Design 

    Překrásný, nízký stroj, který nahání hrůzu téměř každým svým dílem. Přední část se chlubí typickým LED světlometem. Tenhle styl, který začala firma využívat, krásně padne do myšlenky agresivní jízdy. Nad ním se tyčí velice drobná kapotáž. Řídítka se dostala do vcelku solidní výšky, jízdní pozice proto bude krásně uvolněná. Z boku nás výrobci odrovnali téměř nahým motorem. Tenhle kus poctivé práce je třeba ukázat. Krásně podtrhává sportovního ducha. 

    Vysoko posazené sedlo, 820 mm, končí LED světlometem rudé barvy. Pohled na motorku zezadu je jednoduše fenomenální. Široká pneumatika, masivní koncovky výfuku, rozšířená nádrž. Designem zkrátka Ducati předbíhá vlastní stín. Tím se může chlubit opravdu málo světových značek. 

    Parametry

    166 kg vážící stroj. Ano, Monster + je vcelku lehká mašina. Vděčíme za to hliníkovému rámu, který dokázal ušetřit 18 kg živé váhy. Obě kola dostala rudou, nebo černou barvu a rozměr 17 palců. nechávají vyniknout brzdám. Přední kotouče dostaly velikost 320 mm, zadní jeden kotouč už klasicky 245 mm. 

    Motor 

    Kapalinou chlazený dvouválec V2 s objemem 937 cc dokáže nabídnout jezdci až 111 koňských sil. Společně s krouticím momentem 93 Nm už se bavíme o solidním výkonu. Neskutečná jízda. 

    Verdikt 

    Cca 300 000 korun v základu je cena za tento brutální a agresivní stroj. Je pochopitelné, že se hodí spíše na trať, ale i tak si s ním užijeme neskutečnou porci adrenalinu i na běžných silnicích. 

    Sledujte nás na sítích

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni.