-1.2 C
Czech
Sobota 27. prosince 2025
MotorkyDucati Monster +. O trochu více zábavy

Ducati Monster +. O trochu více zábavy

Reklama

Ducati představuje jednu z nejvyspělejších firem zabývajících se motocyklovou výrobou. Monster + reprezentuje pokrok. Slogan, který si výrobci zvolili pro prezentaci svého stroje, vystihuje všechno. „Just Fun“ znamená, že se s tímhle ďáblem na trati rozhodně nudit nebudeme. 

Firma tímto modelem otevřela novou kapitolu designu i výkonu. Ergonomie mašiny je precizně vyvážená a my tak máme možnost se zcela oddat svým řidičským instinktům a dovednostem. Cena se zdá být za takto vyladěný motocykl vcelku odpovídající. Přeci jen, vždy je třeba si uvědomit, že s Ducati kupujeme i kvalitu. Díky zvoleným materiálům dostáváme motorku v mnohem lehčím provedení, což je na trati poměrně znát. Monster + sice nijak neplave, krásně drží, ale přeci jen je cítit, že těch kil má méně. 

Design 

Překrásný, nízký stroj, který nahání hrůzu téměř každým svým dílem. Přední část se chlubí typickým LED světlometem. Tenhle styl, který začala firma využívat, krásně padne do myšlenky agresivní jízdy. Nad ním se tyčí velice drobná kapotáž. Řídítka se dostala do vcelku solidní výšky, jízdní pozice proto bude krásně uvolněná. Z boku nás výrobci odrovnali téměř nahým motorem. Tenhle kus poctivé práce je třeba ukázat. Krásně podtrhává sportovního ducha. 

Vysoko posazené sedlo, 820 mm, končí LED světlometem rudé barvy. Pohled na motorku zezadu je jednoduše fenomenální. Široká pneumatika, masivní koncovky výfuku, rozšířená nádrž. Designem zkrátka Ducati předbíhá vlastní stín. Tím se může chlubit opravdu málo světových značek. 

Parametry

166 kg vážící stroj. Ano, Monster + je vcelku lehká mašina. Vděčíme za to hliníkovému rámu, který dokázal ušetřit 18 kg živé váhy. Obě kola dostala rudou, nebo černou barvu a rozměr 17 palců. nechávají vyniknout brzdám. Přední kotouče dostaly velikost 320 mm, zadní jeden kotouč už klasicky 245 mm. 

Motor 

Kapalinou chlazený dvouválec V2 s objemem 937 cc dokáže nabídnout jezdci až 111 koňských sil. Společně s krouticím momentem 93 Nm už se bavíme o solidním výkonu. Neskutečná jízda. 

Verdikt 

Cca 300 000 korun v základu je cena za tento brutální a agresivní stroj. Je pochopitelné, že se hodí spíše na trať, ale i tak si s ním užijeme neskutečnou porci adrenalinu i na běžných silnicích. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama