Bavorák se zase jednou předvedl. Motorka F 900 R kraluje modelům tohoto typu. Pohotová, vyvážená, a hlavně neskutečně sexy. BMW si krásně pohrálo s podvozkem i s ovladatelností. Výsledkem je tak mašina, která poslouží začátečníkům, ale její výkon nepřestane bavit ani pokročilé jezdce. Co se týče designu, nějak takhle si představujeme naháče se super dynamikou.
Roadster, který nepřestane bavit nikoho. Výtečná ovladatelnost má za následek fakt, že se s motorkou okamžitě sžijeme. Řízení je krásně intuitivní, jízdní pozice uvolněná. Špičkové technologie, na které si v BMW potrpí, nám umožní se naplno věnovat tomu, co nás baví. Jízdě bez zábran. Design byl navržen tak, aby podtrhl agresivního a sportovního ducha F 900 R. Naháč, který dává na odiv svůj výkonný motor v celé jeho kráse. Jestli máme s něčím zažít zábavu, bude to právě tenhle model.
It’s time for #FactFriday! With 6 different seat heights to choose from, the BMW F 900 R fits perfect for everyone. 👌 #NeverStopChallenging#MakeLifeARide #F900R #BMWMotorrad pic.twitter.com/v0s4oegR5y
— BMWMotorrad (@BMWMotorrad) September 24, 2021
Design
Vzhled byl podmíněný sportovní DNA. Vršek i spodek jsou spojeny opravdu úzkým bodem dotyku. Prakticky pouze motorem. Efekt je tak vskutku fenomenální. Máme pocit, že se v sedle vznášíme, což je díky skvělému odpružení navíc pravda. 17palcová kola v paprskovém provedení krásně sednou do celkového vzhledu a zároveň přispívají pohotové ovladatelnosti.
Barevně se omezíme jen na tři varianty. Ruku na srdce, více je stejně zbytečným rozmarem. Kombinace šedé, modré a červené je u BMW klasikou. Následně si konzervativnější typy mohou zvolit čistě šedou a drsňáci pak sytě černou. Barevná odlišnost zasahuje samozřejmě i do kol.
Dynamika a rozměry
Výška sedla se nachází v úctyhodných 815 mm. I kvůli tomu je pozice lehce předkloněná, nicméně krásně uvolněná a nechá nás skvěle pracovat s těžištěm. Plně natankovaný stroj váží až 211 kg. To je na závodní mašinu s potenciálem agresivní jízdy docela slušná hodnota.
Pro brzdový systém si v BMW sáhli do jistých vod. Brembo patří k absolutní špičce a na jízdě je to znát. Kotouče 320 mm a 265 mm pracují skvostně. F 900 R krásně kopíruje povrch silnice převážně díky odpružení. Teleskopická vidlice 43 mm a zadní závěs v podobě dvouramenné kyvné vidlice. Vše funguje, jak má.
Motor a výkon
Vodou chlazený řadový dvouválec čtyřtakt o objemu 895 cc vyprodukuje sílu až 105 koní a krouticí moment 92 Nm. BMW navíc nabízí možnost snížení výkonu pro lehčí řidičské průkazy. To vše zadarmo. Maximální rychlost 216 km/h je skvostná.
Verdikt
Jestli si máme pořídit motorku, která se pohybuje kolem 250 000 korun, můžeme sáhnout na jistotu pro F 900 R. Konkurence by se od ní mohla učit.