-1.2 C
Czech
Sobota 27. prosince 2025
MercedesMercedes-AMG SL odhalil interiér. Kombinuje sportovního ducha s elegancí

Mercedes-AMG SL odhalil interiér. Kombinuje sportovního ducha s elegancí

Reklama

Vývoj nové generace kabrioletu Mercedes-AMG SL měla poprvé pod taktovkou divize v Affalterbachu. A jelikož už se pomalu chystá odhalení vozu, přišla na řadu ochutnávka a lákadlo v jednom v podobě fotek interiéru. Posuďte sami. Nádech sportovního ducha AMG v kombinaci s luxusem a elegancí značky Mercedes-Benz si jistě najde své fanoušky.

Ačkoli Mercedes-Benz ořezal nabídku některých modelů, jako třeba kabrioletu a kupé třídy S, roadsteru S se toto „zeštíhlení“ nedotklo. O jeho záchranu se totiž postarala divize AMG. Novinka vznikne na společné platformě s novou generací supersportu Mercedesu-AMG GT.

Poprvé od roku 1989 se těšte na čtyři sedadla

Novinka v nabídce zastoupí i kabriolet třídy S a bude mít poprvé od roku 1989 čtyři sedadla. Jak to bude vypadat, na to se můžete podívat. Na veřejnost se totiž dostaly první snímky interiéru.

A podle všeho se máme na co těšit. Nové SL přinese i luxus typický pro osobní modely Mercedesu-Benz třídy S. V tom se bude zásadně lišit od GT a GT Roadster.

„Nové SL kombinuje nejvyšší úroveň komfortu a kvality spolu se správnou dávkou sportovnosti,“ řekl na adresu SL šéf AMG Philipp Schiemer. Přinese také mix digitálních a tradičních analogových prvků.

Parádní displeje, dotyková obrazovka a turbínové průduchy

Dominantou bude dvojice displejů v konfiguraci, která je známá z nové třídy S a kompaktního Mercedesu-Benz třídy C.

Přístrojový panel bude tedy tvořit 12,3palcový displej a funkce infotainmentu na sebe převezme vertikální dotyková obrazovka na středové konzoli s úhlopříčkou 11,9 palce. V SL, které dostane plátěnou střechu, však bude upravena tak, aby nedocházelo k jejímu zrcadlení ve slunečném počasí. Bude se dát dokonce elektricky naklápět.

Chybět nebudou ani typické turbínové průduchy klimatizace a středová konzole s motivem NACA, kterým SL odkazuje na AMG GT. Samozřejmostí budou špičkové materiály. Od dvou zadních sedadel ale zázraky nečekejte. Zvládnou pouze osoby s výškou 1,5 metru, tedy děti. I tak mohou být v nouzových situacích výhodou.

Letošní kabrioletovou sezónu už asi model nestihne

Novinka se světu představí ještě letos, i když letošní sezonu jízd se staženou střechou už asi nestihne. V souvislosti s novým rodištěm dojde i ke změně názvu. Už to nebude Mercedes-Benz SL ale Mercedes-AMG SL.

V její konstrukci se objeví vysokopevnostní ocel, hliník, hořčík i kompozitní materiály. Tímto mixem se podařilo dosáhnout potřebné pevnosti a zároveň co nejnižší hmotnosti.

Nová architektura také umožní zástavbu plug-in hybridního pohonu s 8-válcovým motorem, který využije vzadu uložený elektromotor. Pod kapotou se mají také objevit 6ti a 8mi-válcové mild-hybridy. A nejen to, SL bude moci poprvé v historii počítat s pohonem obou náprav.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama