Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.
Alpine u A390 drželo jedinou prioritu a to radost z jízdy. Novinka má přenést DNA značky do pětimístného auta a přidat každodenní použitelnost. Sama si pro to našla jednoduchou zkratku. A390 je sportovní vůz v obleku. V praxi to znamená sportovní ambice, ale bez potřeby dělat z každé cesty malý závod.
A390 patří do plánu Dream Garage. Navazuje na model A290 a časem má uvolnit místo i budoucí elektrické A110. Značka tím chce oslovit nové zákazníky a víc se otevřít firemní klientele. V pozadí stojí i širší elektrický ekosystém. Alpine počítá se službami pro domácí dobíjení a ve Francii zmiňuje také obousměrné dobíjení V2G.
Tři elektromotory a vektorování točivého momentu
Technika A390 stojí na třech elektromotorech. Jeden pracuje na přední nápravě, dva na zadní. Výsledkem je pohon všech kol AWD, který Alpine používá poprvé. Zadní dvojice navíc zajišťuje vektorování točivého momentu mezi koly. Přenos může přeskakovat od 0:100 do 100:0 a změna má proběhnout za 20 milisekund.
Alpine k tomu přidává systém Alpine Active Torque Vectoring. Má posílit agilitu, stabilitu a jistotu v zatáčkách. Značka zároveň zdůrazňuje, že nehoní jen maximální výkon. Dává přednost pocitu z jízdy a konzistentnímu projevu i v náročných podmínkách. A390 má zvládnout horské průsmyky i okruh bez ztráty tempa.
První svezení u Malagy a dvě výkonové verze
První jízdy proběhly na zakroucených silnicích u španělské Malagy. A390 má překvapivě blízko k A110 i přes vyšší stavbu a elektrický pohon. Pomáhá tomu měkčí podvozek a práce s přenosy hmotnosti v zatáčkách.
Do nabídky míří dvě verze. A390 GT nabídne 400 koní a zrychlení na 100 km/h za 4,8 s. A390 GTS přidá 470 koní a zrychlí na 3,9 s. Maximální rychlost vychází na 200 km/h u GT a 220 km/h u GTS. Baterie má mít 89 kWh a dojezd se uvádí 503 až 557 km podle varianty, nabíjení pak 150 kW u GT a 190 kW u GTS.
Alpine zároveň zdůrazňuje původ auta. A390 navrhli a vyrábějí ve Francii v továrně v Dieppe. Motory pocházejí z Manufacture de Cléon. Baterie Verkor využívají články a moduly vyrobené v Dunkerque a montované v Douai. Philippe Krief k tomu říká: „A390 je čistým ztělesněním ducha Alpine, který spojuje sportovní charakter a výkon s technologií a elegancí.“
