Třetí generace Peugeotu 5008 přichází jako prostorné SUV s důrazem na aerodynamiku a moderní pohony. Design staví na zakulacené přídi, skloněném čelním skle a výrazných světlech. Karoserie narostla ve všech směrech a nabídne až tři řady sedadel.
Na délku má vůz 4,79 metru, je širší než dřív a rozvor se prodloužil na 2,9 metru. Interiér převzal koncepci z modelu 3008, včetně výrazné palubní desky, obřího displeje a známého řešení i-Cockpit s malým volantem a vyvýšenými přístroji. To ale nemusí sedět každému.
Ovládání přes displeje
Hlavní obrazovka má úhlopříčku 21 palců a kombinuje přístrojovku s infotainmentem. Základní verze má ale displeje dva. Výběr funkcí zajišťuje dotykový panel i-Toggles, který slouží jako zkrácená cesta do hlavního systému. Fyzické ovladače jsou jen minimálně.
Některé asistenty je navíc nutné potvrdit i po deaktivaci. Uživatel tak tráví více času v menu, i když samotné prostředí systému působí přehledně a svižně. Jinak ale interiér potěší použitými materiály, osvětlením a chytrými úložnými prostory.
Prostor i kompromisy
Druhá řada sedadel je posuvná a nabízí dobrý komfort i pro vyšší postavy. Tři dětské sedačky vedle sebe už se ale nevejdou. Třetí řada poslouží spíš dětem nebo dospělým na kratší vzdálenosti. Se sedmi sedadly se kufr zmenší na 259 litrů.
V pětimístném uspořádání pojme zavazadlový prostor až 748 litrů. Po sklopení druhé řady naroste na 1 815 litrů. Zavazadla se ukládají snadno, ale prostor pod podlahou u sedmimístné verze chybí.
Hybrid nebo elektřina
Nejlevnější verze nese označení Hybrid 136. Jde o mild-hybrid s tříválcem 1.2, elektromotorem v převodovce a malou 48V baterií. Systém umí krátce jet na elektřinu, podpořit rozjezd i snižovat spotřebu. Průměrná spotřeba se drží kolem 6,5 litru.
Plug-in hybrid má výkon 195 koní, elektrická verze nabízí až 230 koní a větší baterii. V zimě ale dojezd padá pod 300 kilometrů. Silnější e-5008 zvládne až 498 km, ale v mrazu a na dálnici rychle ztrácí.
Rozdíly v jízdě
Mild-hybrid je lehčí a pocitově svižný, ale hlučnější. Podvozek je tvrdší, řízení měkké. Elektrická verze působí tišším a uhlazenějším dojmem. Podvozek funguje lépe v zatáčkách i na nerovnostech, elektromotor reaguje plynuleji.
Sedadla jsou pohodlná, volant příjemně malý. Peugeot ale dál spoléhá na tříválec i v nejlevnějších i dražších verzích. A i když nabídka zahrnuje hybridy i elektromobily, stále tu chybí silnější motorizace pro dlouhé trasy.