Více
    7.1 C
    Czech
    Sobota 18. října 2025

    Rolls-Royce přebarvil luxus. Neon zářil i v Goodwoodu

    Rolls-Royce vždy symbolizoval uhlazenou eleganci a decentní barvy. Tentokrát ale přišla změna. Edice Neon Nights obrátila všechny zvyklosti naruby a dala luxusu nový odstín. Tři modely Black Badge se představily v barvách, které zářily jako tropické ovoce.

    Renault Trezor ukázal, že budoucnost může být krásná

    Renault Trezor patří k nejpůsobivějším konceptům posledních let. Francouzská značka s ním předvedla, že elektromobil může být symbolem emocí, nikoli kompromisů. Když se v roce 2016 objevil na autosalonu v Paříži, okamžitě způsobil rozruch. Aerodynamické tvary, červený interiér a futuristické otevírání karoserie z něj udělaly hvězdu mezi sportovními vozy.

    Bentley představuje přepracované logo 

    Po více než sto letech historie přichází Bentley s novou podobou svého ikonického okřídleného loga „B“. Jde teprve o pátou redesignovanou verzi od založení značky v roce 1919 – a současné úpravy dávají jasně najevo směr, kterým se britská luxusní automobilka chce ubírat. Poprvé se objeví 8. července na novém konceptu. 

    Reklama

    Méně peří, více ostrosti

    Nové logo si zachovává základní prvky předchozích verzí, ale přichází s modernější a ostřejší estetikou. Mizí některé pernaté detaily podél písmena „B“ a nově se objevuje rámování okolo křídel, které dává celému znaku kompaktnější a dynamičtější tvar.

    Za návrhem stojí malý tým pod vedením Robina Page, nového ředitele designu značky Bentley, který tuto roli převzal v roce 2023. Podle něj nové logo symbolizuje budoucí designový jazyk, který se promítne i do připravovaných modelů značky.

    Inspirace sokolem

    Bentley uvádí, že nová křídla byla inspirována tvarem pernatých partií sokola stěhovavého – nejrychlejšího ptáka planety. Zatímco předchozí verze čerpaly spíše z elegantních, měkčích linií jiných ptáků, nový znak má být ostřejší, dramatičtější a vizuálně údernější. Automobilka tak chce zřejmě jasně vyjádřit svůj záměr vyrábět nejen vozy luxusní, ale také závodní. 

    Nově přepracovaný střed loga připomíná design luxusních hodinek – s broušeným sklem a kovovým okrajem, který působí stejně precizně jako špičkové švýcarské strojky. Zajímavostí je, že písmeno „B“ může fungovat i samostatně – bez nutnosti doprovodných křídel, což značka plánuje využít v digitální i tiskové prezentaci.

    Premiéru si odbude 8. července

    Než se nové logo objeví na sériových vozech Bentley, zažije svou premiéru na konceptuálním voze, který automobilka plánuje odhalit 8. července. Datum nebylo zvoleno náhodně – souběžně s odhalením proběhne také otevření nového designérského studia v centrále Bentley v anglickém Crewe. Firma evidentně vstupuje do nové éry, která rozhodně nebude ve stále rostoucí konkurenci brát ohledy na své rivaly. Možná právě proto se nové logo profiluje ostře, razatně a úderně. 

    Verdikt 

    Podrobnosti o samotném konceptu zatím značka tají, ale očekává se, že půjde o náhled na směr designu i technologií Bentley. Na další informace ale rozhodně dlouho čekat nemusíme. Jak jsme řekli, už tento měsíc se automobilka pochlubí zcela unikátním vozem, který zároveň odprezentuje nejen nové logo, ale také ojedinělí přístup k budoucnosti Bentley. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Subaru láká na dvě nová koncepční auta. Jedno z nich bude elektrické

    Fanoušci sportovních Subaru se konečně mají na co těšit. Automobilka oznámila, že na nadcházejícím tokijském autosalonu představí hned dva nové koncepty s označením STI – a jeden z nich bude vůbec prvním elektrickým modelem v historii této legendární divize.

    Rolls-Royce přebarvil luxus. Neon zářil i v Goodwoodu

    Rolls-Royce vždy symbolizoval uhlazenou eleganci a decentní barvy. Tentokrát ale přišla změna. Edice Neon Nights obrátila všechny zvyklosti naruby a dala luxusu nový odstín. Tři modely Black Badge se představily v barvách, které zářily jako tropické ovoce.

    Renault Trezor ukázal, že budoucnost může být krásná

    Renault Trezor patří k nejpůsobivějším konceptům posledních let. Francouzská značka s ním předvedla, že elektromobil může být symbolem emocí, nikoli kompromisů. Když se v roce 2016 objevil na autosalonu v Paříži, okamžitě způsobil rozruch. Aerodynamické tvary, červený interiér a futuristické otevírání karoserie z něj udělaly hvězdu mezi sportovními vozy.

    Mitsubishi potvrdilo příchod offroadové verze Outlanderu pro USA. Dorazí už příští rok

    Mitsubishi se chystá rozšířit svůj úspěšný model Outlander o novou, terénně zaměřenou verzi. Po letošním uvedení varianty Trail Edition pro modelový rok 2025 japonská automobilka oznámila, že v roce 2026 představí ještě výrazně schopnější offroadový model, který půjde mnohem dál než dosavadní vzhledový paket. Evropa je ale napřed.

    Alfa Romeo Junior přináší nový vítr do řad značky

    Italská Alfa Romeo se po letech znovu nadechuje. Nejmenší model značky, crossover Junior, se stal symbolem proměny, která vrací slavné jméno do hry. Vzhled, technika i nabídka pohonů ukazují, že značka pod skupinou Stellantis našla ztracené sebevědomí.

    Dongfeng chce oslovit Čechy levnými SUV

    Čínská automobilka Dongfeng přitvrzuje v boji o český trh. Po uvedení modelů T5 EVO a U-Tour přichází s novou verzí T5 Dragon Edition, která má zamíchat kartami mezi kompaktními SUV. Nabízí velký kufr, moderní výbavu a cenu, která startuje výrazně pod hranicí konkurence.

    Lamborghini přehodnocuje budoucnost. První elektromobil Lanzador možná skončí dřív, než se vůbec narodí

    Zatímco Ferrari nedávno odhalilo první snímky svého chystaného elektromobilu Elettrica, konkurenční Lamborghini se vydává zcela opačnou cestou. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann potvrdil, že projekt Lanzador, původně plánovaný jako vůbec první čistě elektrický model značky, se může proměnit v plug-in hybridní supersport.

    Smart #5 Brabus spojuje čínskou techniku a německý styl

    Smart kdysi vyráběl malá městská auta. Dnes se dívá na svět z výšky. Nový model #5 Brabus mění image značky a míří mezi velká elektrická SUV. Pod elegantním designem od Mercedesu skrývá čínskou techniku od koncernu Geely. Výsledkem je kolos s výkonem supersportu, který přitom stojí jako lépe vybavený rodinný vůz.

    Cupra Terramar spojuje emoce a výkon

    Cupra rozšiřuje své portfolio o nový model Terramar. SUV pojmenované po slavném španělském okruhu má být symbolem návratu k řízení, které baví. Auto dlouhé přes 4,5 metru navazuje na úspěšný Formentor, ale míří výš. Spojuje výrazný design, silné motory a emoce, které mají odlišit značku od zbytku koncernu.

    Renault Megane E-Tech mění tvář

    Renault chystá velkou proměnu svého elektrického modelu Megane E-Tech. Vůz, který měl symbolizovat přechod značky k elektromobilitě, se na trhu neprosadil podle očekávání. Francouzská automobilka proto připravuje modernizaci, která má z Meganu udělat sportovnější hatchback a vrátit mu potřebnou jiskru.

    Subaru láká na dvě nová koncepční auta. Jedno z nich bude elektrické

    Fanoušci sportovních Subaru se konečně mají na co těšit. Automobilka oznámila, že na nadcházejícím tokijském autosalonu představí hned dva nové koncepty s označením STI – a jeden z nich bude vůbec prvním elektrickým modelem v historii této legendární divize.

    Rolls-Royce přebarvil luxus. Neon zářil i v Goodwoodu

    Rolls-Royce vždy symbolizoval uhlazenou eleganci a decentní barvy. Tentokrát ale přišla změna. Edice Neon Nights obrátila všechny zvyklosti naruby a dala luxusu nový odstín. Tři modely Black Badge se představily v barvách, které zářily jako tropické ovoce.

    Renault Trezor ukázal, že budoucnost může být krásná

    Renault Trezor patří k nejpůsobivějším konceptům posledních let. Francouzská značka s ním předvedla, že elektromobil může být symbolem emocí, nikoli kompromisů. Když se v roce 2016 objevil na autosalonu v Paříži, okamžitě způsobil rozruch. Aerodynamické tvary, červený interiér a futuristické otevírání karoserie z něj udělaly hvězdu mezi sportovními vozy.

    Mitsubishi potvrdilo příchod offroadové verze Outlanderu pro USA. Dorazí už příští rok

    Mitsubishi se chystá rozšířit svůj úspěšný model Outlander o novou, terénně zaměřenou verzi. Po letošním uvedení varianty Trail Edition pro modelový rok 2025 japonská automobilka oznámila, že v roce 2026 představí ještě výrazně schopnější offroadový model, který půjde mnohem dál než dosavadní vzhledový paket. Evropa je ale napřed.

    Alfa Romeo Junior přináší nový vítr do řad značky

    Italská Alfa Romeo se po letech znovu nadechuje. Nejmenší model značky, crossover Junior, se stal symbolem proměny, která vrací slavné jméno do hry. Vzhled, technika i nabídka pohonů ukazují, že značka pod skupinou Stellantis našla ztracené sebevědomí.

    Dongfeng chce oslovit Čechy levnými SUV

    Čínská automobilka Dongfeng přitvrzuje v boji o český trh. Po uvedení modelů T5 EVO a U-Tour přichází s novou verzí T5 Dragon Edition, která má zamíchat kartami mezi kompaktními SUV. Nabízí velký kufr, moderní výbavu a cenu, která startuje výrazně pod hranicí konkurence.

    Lamborghini přehodnocuje budoucnost. První elektromobil Lanzador možná skončí dřív, než se vůbec narodí

    Zatímco Ferrari nedávno odhalilo první snímky svého chystaného elektromobilu Elettrica, konkurenční Lamborghini se vydává zcela opačnou cestou. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann potvrdil, že projekt Lanzador, původně plánovaný jako vůbec první čistě elektrický model značky, se může proměnit v plug-in hybridní supersport.

    Smart #5 Brabus spojuje čínskou techniku a německý styl

    Smart kdysi vyráběl malá městská auta. Dnes se dívá na svět z výšky. Nový model #5 Brabus mění image značky a míří mezi velká elektrická SUV. Pod elegantním designem od Mercedesu skrývá čínskou techniku od koncernu Geely. Výsledkem je kolos s výkonem supersportu, který přitom stojí jako lépe vybavený rodinný vůz.

    Cupra Terramar spojuje emoce a výkon

    Cupra rozšiřuje své portfolio o nový model Terramar. SUV pojmenované po slavném španělském okruhu má být symbolem návratu k řízení, které baví. Auto dlouhé přes 4,5 metru navazuje na úspěšný Formentor, ale míří výš. Spojuje výrazný design, silné motory a emoce, které mají odlišit značku od zbytku koncernu.

    Renault Megane E-Tech mění tvář

    Renault chystá velkou proměnu svého elektrického modelu Megane E-Tech. Vůz, který měl symbolizovat přechod značky k elektromobilitě, se na trhu neprosadil podle očekávání. Francouzská automobilka proto připravuje modernizaci, která má z Meganu udělat sportovnější hatchback a vrátit mu potřebnou jiskru.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama