Přestože se obavy z nedostatečného dojezdu elektromobilů postupně zmírňují, u velkých SUV a pick-upů zůstává efektivita – a tedy i dojezd – jedním z hlavních témat. Hmotnost je hlavním nepřítelem elektromobility v tomto segmentu, a proto některé automobilky sahají po mezikrocích, než se bateriová technologie posune ještě dál.
Scout nabídne benzinovou pomoc pro větší dojezd
Značka Scout, která se vrací pod křídly koncernu Volkswagen, bude primárně vyrábět elektrická vozidla. Přesto nabídne volitelný „range extender“ – benzinový čtyřválec s přezdívkou Harvester, která vzdává hold původní společnosti International Harvester, jež kdysi Scouty vyráběla.
Motor bude pocházet z továrny VW v mexickém Silau, která funguje od roku 2013. Bude se jednat o atmosférický čtyřválec bez turbodmychadla, jak potvrdil finanční ředitel VW Arno Antlitz při zveřejnění výsledků za první čtvrtletí. Scout jej popisuje jako „malý, výkonný čtyřválec“, který bude umístěn za zadní nápravou.
Podle zástupců značky Scout je motor natolik vzdálený kabině, že při jízdě není slyšet ani cítit – jízda tak bude připomínat klasický tichý elektromobil. Motor nebude mechanicky spojen s koly, ale bude výhradně vyrábět elektřinu pro baterii během jízdy.
Dojezd až 800 km díky Harvesteru
Modely Terra (pick-up) a Traveler (SUV) budou mít v základní elektrické verzi dojezd přibližně 560 km díky baterii o kapacitě 120 kWh. Verze s Harvesterem nabídne kombinovaný dojezd až 800 km, i když čistě elektrický dojezd klesne na zhruba 240 km. Kapacita baterie bude u těchto verzí přibližně poloviční, což pomůže snížit hmotnost a náklady.
Výkon nebude nijak podřadný – Scout odhaduje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy u čistě elektrické verze. Verze s Harvesterem přidá zhruba sekundu navíc kvůli vyšší hmotnosti a omezenému výkonu baterie.
Ověřený koncept
Scout sází na koncept, který se již dříve osvědčil – například u Chevroletu Volt nebo BMW i3, které využívaly podobné principy již v roce 2010. Nedávno oznámený Ram 1500 Ramcharger bude využívat dokonce větší šestiválec jako generátor. Volkswagen navíc plánuje technologii range extenderů nejdříve uvést v Číně, než ji nasadí i v Evropě.
Verdikt
Dobrou zprávou pro značku i zákazníky je, že Scout nebude přímo konkurovat žádnému stávajícímu modelu VW. Amarok se v USA neprodává a VW aktuálně nenabízí ani žádné off-roadové SUV s rámovou konstrukcí. Scout tak má prostor vytvořit vlastní identitu na americkém trhu.