Více
    17.1 C
    Czech
    Sobota 4. května 2024

    Audi RS e-tron GT. Závodní elektromobil pořádnou porcí koní

    Model RS e-tron GT už není na trhu nic nového. Zvýšila se sice jeho cena, mnoho ovšem zůstává při starém. Stojí tohle auto za takové peníze? Bavíme se zde už o hranici 4 miliónů korun. V takové situaci je jasné, že tento elektromobil neuvidíme na silnici každý den. I tak je ovšem u lidí oblíbený a my se pokusíme zjistit proč. Může za to skvostný design? Síla motoru? 

    RS e-tron GT je výstavní vlajkovou lodí automobilky Audi, která chtěla na trh přivézt elektromobil se závodní duší. Všichni totiž víme, že elektřina sice dokáže solidně nakopnout vůz při startu a dokáže ho posunout do rychlostí, o kterých se spalovacím motorům mnohdy jen zdá. Zároveň se ale zvyšuje hmotnost celého stroje, což se dá klasifikovat jako silně kontraproduktivní. Audi vyřešila hmotnost volbou lehčích materiálů, hlavně karbonu. V kalkulaci navíc stále zůstával fakt, že tohle auto musí zároveň lákat vzhledem. Luxus v kabině zkrátka ošidit nelze. Pojďme se na RS e-tron GT podívat pořádně zblízka. 

    Design 

    Přestože si tento sportovní model drží jisté dekórum tolik typické pro značku se čtyřmi kruhy ve znaku, najdeme na něm nespočet nových, zajímavých detail. Znak stále ještě patří do starší generace. Nové už se posunuly do 2D rozměru. Barevně to Audi také nepřehání. 3 barvy, které tvoří pevný základ. Bílá, rudá a šedá metalíza Kemora. Linie se drží nízko, aby automobil nekladl téměř žádný odpor vzduchu. O přední odvod se stará nárazník. Ten žene vzduch za přední kola. 

    Na boční straně vybočují z řady kola. Pochopitelně. Na tyto kulaté krásky je Audi pes. 20 až 21 palců rozměr, ráfky čítají nespočet variant. Vybere si skutečně každý. Od interiéru nečekejme přehnaně osekaný závodní styl. Ponoříme se do luxusu v podobě kombinace kůže a karbonu. 12,3palcová obrazovka je ostrá a přehledná. Ambientní osvětlení dává celé kabině tajemnější nádech. Rudé prošívání rovněž působí velmi kvalitně. Ve finále, za ty peníze, ještě aby ne. 

    Motor

    Elektrická energie zde přináší výkon až 440 kW. Točivý moment se ustálil na 830 Nm. Dojezd se posunul na hodnotu 472 km. Na závodní elektromobil o hmotnosti téměř 2,5 tuny se jedná o více než skvělý výsledek. 

    Verdikt 

    4 012 900 korun. Cena za elektrický trhách je skutečně vysoká. Tohle Audi za to sice stojí, málokdo si ho ovšem pořídí. 

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.