Více
    2.7 C
    Czech
    Středa 19. listopadu 2025

    Hyundai ukázal odvážný off-roadový koncept Crater

    Hyundai se připravuje na letošní autosalon v Los Angeles s jednou z vizuálně nejvýraznějších studií posledních let. Korejská automobilka postupně rozšiřuje svou off-roadovou subznačku XRT, která se stala důležitou součástí její SUV strategie. Nejnovějším krokem v této expanzi je koncept Crater, poprvé představený prostřednictvím designových skic. Studie má za úkol ukázat směr budoucích modelů orientovaných na terén, a zároveň přiblížit, jakou roli budou mít vozy XRT v nadcházejících letech.

    Nissan Armada NISMO. Důkaz, že i těžké SUV může sportovat 

    Nissan rozšiřuje řadu NISMO o model, u něhož by to ještě před pár lety čekal jen málokdo. Armada NISMO přichází jako výkonnější a vizuálně výraznější varianta velkého SUV, která kombinuje upravený pohon, přepracovaný podvozek a množství stylistických prvků typických pro sportovní divizi značky.

    Suzuki Jimny. Připraven na divočinu

    Suzuki vyslalo do světa nový model svého populárního stroje Jimny. Tahle krabice se ukázala jako velice kompaktní a tvrdý automobil. Na exteriéru výrobci skutečně nešetřili. Hranaté tvary a tvrdé linie dotváří duši modelu Jimny, která vyloženě touží po dobrodružství. S tímhle terénním vozem, který dostal průměrnou porci koní a nové technologie, se podíváme až za hranice nemožného. 

    Reklama

    V roce 1970 se světu poprvé představil automobil se svou typicky hranatou siluetou. Od té doby výroba neustala a nejnovější model má tak za sebou pěkně rozvětvený rodinný strom. Druhá generace přišla na trh v roce 1981 a do třetice se Jimny přebrousil v roce 1998. Z posledního modelu se čerpá dodnes. Mezi odborníky je tohle terénní auto považováno za špičku inženýrství firmy Suzuki v oblasti systému 4WD. Prodej rozhodně nestagnuje, a tak můžeme doufat, že na současnou DNA navážou další potomci. 

    Design do divočiny 

    Přestože auto dostalo do vínku hranaté mohutné tvary, nejedná se o přerostlou obludu. Na délku Jimny měří 3,65 m a do šířky zabere vzdálenost 1,65 m. Výška 1,7 m také není přehnaná hodnota. Tahle japonská krása je určená pro nesjízdné terény. Špína a výmoly jí zkrátka svědčí. Hranaté nárazníky a bytelné ochranné kryty po stranách nám dovolí se v přírodě pustit o krok dále. Nemusíme se tak bát toho, že Jimnyho nějak zvlášť poškodíme. 

    Hranatá kapota má své plusy i mínusy. Odpor vzduchu je znát a jde ruku v ruce se spotřebou. Naštěstí není Jimny stavěný pro rychlé cesty na dálnicích. Maximální rychlost je omezená na 145 km/h. Střecha se chlubí postranním žlábkem, který nám zaručí suchou hlavu při vystupování. Výhled kolem nás je díky hranatým tvarům na docela jiné úrovni. Během jízdy máme perfektní přehled, kde končí kapota a můžeme se tak s jistotou pustit do kdejakých úzkých uliček a cestiček. 

    Interiér vznikl pod taktovkou úspornosti a užitkovosti. Praktický a svým způsobem i pohodlný. Jak nákladní, tak cestovní verze Jimnyho mají přední část stejnou. Palubní deska je rovná, volant veliký a spolujezdec má možnost využít úchyt, pokud bychom sjeli na lesní cestu. V cestovní verzi se 4 místy k sezení je život jednodušší, pro pasažéry ovšem ne pohodlnější. Zadní sedačky jsou skutečně vyrobeny pouze pro nouzové použití. Sklopíme-li je, odmění nás Jimny prostorem až 863 l. 

    Motor do lesa

    Všechny verze disponují benzínem o objemu 1,5 litru. Výkon se vyšplhal na „drastických“ 101 koní. Rychlost si se Suzuki Jimny do oka skutečně nepadla. Krouticí moment se zde dostal na hodnotu 130 Nm. Z 0 na 100 za 12,5 s. Inu, raději jeďme do pustiny. Ta Suzuki vyhovuje. 

    Mezi další výhody patří bezpečnost. Ta je u firmy Suzuki na vysoké úrovni a Jimny čerpal plnými doušky. Systém nouzového brždění, automatické přepínání dálkových světel, systém rozpoznávání únavy řidiče nebo systém rozpoznávání dopravních značek. Zkrátka bezpečnostní ráj. Cena nového kusu, na který se mnohdy i rok čeká, startuje na částce 540 000 korun. Dostat se můžeme ale, podle výbavy, až na 1 000 000 korun a více. Záleží na nás a našich preferencích. Výsledek ovšem zůstává neměnný. Skvělé auto, se kterým si užijeme mnoho zábavy. Ideální parťák při útěku do divočiny. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Honda Pilot 2026 přichází s řadou drobných, ale důležitých vylepšení

    Honda představila modernizovanou verzi svého SUV Pilot, která se poprvé objevila v roce 2023. Modelový rok 2026 přináší uprostřed životního cyklu úpravy vzhledu, komfortu i technologií. Nejde o radikální revoluci, ale o soubor promyšlených změn, jejichž cílem je upevnit pozici Pilotu v konkurenci rodinně orientovaných SUV.

    Hyundai ukázal odvážný off-roadový koncept Crater

    Hyundai se připravuje na letošní autosalon v Los Angeles s jednou z vizuálně nejvýraznějších studií posledních let. Korejská automobilka postupně rozšiřuje svou off-roadovou subznačku XRT, která se stala důležitou součástí její SUV strategie. Nejnovějším krokem v této expanzi je koncept Crater, poprvé představený prostřednictvím designových skic. Studie má za úkol ukázat směr budoucích modelů orientovaných na terén, a zároveň přiblížit, jakou roli budou mít vozy XRT v nadcházejících letech.

    Nissan Armada NISMO. Důkaz, že i těžké SUV může sportovat 

    Nissan rozšiřuje řadu NISMO o model, u něhož by to ještě před pár lety čekal jen málokdo. Armada NISMO přichází jako výkonnější a vizuálně výraznější varianta velkého SUV, která kombinuje upravený pohon, přepracovaný podvozek a množství stylistických prvků typických pro sportovní divizi značky.

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    Honda Pilot 2026 přichází s řadou drobných, ale důležitých vylepšení

    Honda představila modernizovanou verzi svého SUV Pilot, která se poprvé objevila v roce 2023. Modelový rok 2026 přináší uprostřed životního cyklu úpravy vzhledu, komfortu i technologií. Nejde o radikální revoluci, ale o soubor promyšlených změn, jejichž cílem je upevnit pozici Pilotu v konkurenci rodinně orientovaných SUV.

    Hyundai ukázal odvážný off-roadový koncept Crater

    Hyundai se připravuje na letošní autosalon v Los Angeles s jednou z vizuálně nejvýraznějších studií posledních let. Korejská automobilka postupně rozšiřuje svou off-roadovou subznačku XRT, která se stala důležitou součástí její SUV strategie. Nejnovějším krokem v této expanzi je koncept Crater, poprvé představený prostřednictvím designových skic. Studie má za úkol ukázat směr budoucích modelů orientovaných na terén, a zároveň přiblížit, jakou roli budou mít vozy XRT v nadcházejících letech.

    Nissan Armada NISMO. Důkaz, že i těžké SUV může sportovat 

    Nissan rozšiřuje řadu NISMO o model, u něhož by to ještě před pár lety čekal jen málokdo. Armada NISMO přichází jako výkonnější a vizuálně výraznější varianta velkého SUV, která kombinuje upravený pohon, přepracovaný podvozek a množství stylistických prvků typických pro sportovní divizi značky.

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama