Více
    1.5 C
    Czech
    Úterý 18. listopadu 2025

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    Souboj titánů. Šílený elektromobil Rimac Nevera si „namazal na chleba“ Porsche Taycan i BMW M5

    V Chorvatsku na letišti si to rozdala tři nesmírně nabušená auta. Dva elektromobily Rimac Nevera a Porsche Taycan Turbo S a vedle nich BMW M5 Competition s osmiválcem a dvěma turbodmychadly pod kapotou. I když to ve své podstatě nebyl souboj rovného s rovným, je video z tohoto závodu nabité endorfiny a emocemi.

    Reklama

    Nejprve si představme závodníky. Rimac Nevera je poháněn elektřinou a jeho elektromotory generují neuvěřitelný výkon 1914 koní. Tento hypersport z chorvatské dílny má pohon všech kol a jeho cena je kolem 50 milionů korun.

    Porsche Taycan Turbo S je prvním elektromobilem od známé německé automobilky, patří mezi nejrychlejší elektromobily této doby a pyšní se výkonem 761 koní. Cenovku má skoro desetkrát nižší než Rimac Nevera. Stojí kolem 5,2 milionu korun.

    Jediným neelektrickým zástupem pak je BMW M5 Competition. Dvě turba v kombinaci s osmiválcem generují výkon 625 koní. Cena tohoto „bavoráku“ je cca 4,9 milionu korun.

    Zdá se, že Rimac Nevera „urve“ titul nejrychlejšího auta světa

    Když sečteme výkony všech vozů i jejich ceny, dostaneme se k tomu, že na letišti v Chorvatsku se potkala auta v hodnotě 60 milionů o celkovém výkonu 3300 koní.

    Jelikož ale více než 1900 koní patří Rimacu Nevera, dal se výsledek závodu poměrně bezpečně odhadnout. A nikoho zřejmě nepřekvapí, že celebrita benzínového světa v podobě BMW M5 Competition zůstala v tomto souboji vzadu.

    Závod uspořádal youtuber „carwow“

    Uspořádání takovéto sešlosti není určitě nic jednoduchého, ale oblíbenému youtuberovi se to podařilo. V rámci férového boje by sice bylo lepší, kdyby se vedle Rimacu Nevera postavila třeba Tesla Model S Plaid či Bugatti Chiron, ale i výše zmíněné vozy dokážou nastavit zrcadlo a porovnat „připravenost“.

    Celý souboj si samozřejmě nemohl nechat ujít šéf chorvatské automobilky Mate Rimac, který v černých brýlích moc dobře tušil, že právě jeho „kůň“ bude tím nejrychlejším. Závod nebyl startován žádnými světelnými semafory, ale pěkně jako na ulici. Což má většina fanoušků motorsportu nakoukáno ze série filmů Rychle a zběsile.

    Po startu vypálily vpřed oba elektromobily prakticky beze zvuku, zatímco za nimi na třetím místě burácelo BMW s charakteristickým praskáním ve výfuku. Bylo jasné, že spalovací motor nebude elektrické síle stačit.

    Porsche má o 1153 koní méně než Rimac Nevera, ale přesto se drželo zuby nehty

    Závod se konal na čtvrtmílové trati, což je přibližně 400 metrů. A v první polovině se výrazně slabší Porsche drželo v závěsu za Neverou. Až v druhé polovině trati se skoro až nelidsky naladěné elektromotory chorvatského démona rozjely na plné obrátky a ukázaly Taycanovi záda.

    Výsledné časy byly: Rimac Nevera – 8,7 vteřiny, Porsche Taycan 10,2 vteřiny a BMW M5 Competition 11,5 vteřiny.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Nissan Armada NISMO. Důkaz, že i těžké SUV může sportovat 

    Nissan rozšiřuje řadu NISMO o model, u něhož by to ještě před pár lety čekal jen málokdo. Armada NISMO přichází jako výkonnější a vizuálně výraznější varianta velkého SUV, která kombinuje upravený pohon, přepracovaný podvozek a množství stylistických prvků typických pro sportovní divizi značky.

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

    MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

    Hyundai ukáže v Praze futuristický koncept Three

    Na listopadovém e-Salonu v Praze se představí nejnovější studie značky Hyundai. Concept Three ukazuje budoucí podobu modelu Ioniq 3 a naznačuje směr, jakým se jihokorejská automobilka vydá v éře kompaktních elektromobilů.

    Nissan Armada NISMO. Důkaz, že i těžké SUV může sportovat 

    Nissan rozšiřuje řadu NISMO o model, u něhož by to ještě před pár lety čekal jen málokdo. Armada NISMO přichází jako výkonnější a vizuálně výraznější varianta velkého SUV, která kombinuje upravený pohon, přepracovaný podvozek a množství stylistických prvků typických pro sportovní divizi značky.

    Nissan Pathfinder 2026. Jemné úpravy vzhledu, velký skok v technologiích

    Nissan představuje modernizovaný Pathfinder pro rok 2026, rodinné SUV, které sází na decentní úpravy designu, ale výrazně posouvá úroveň technologií i komfortu. Zatímco motor zůstává beze změn, interiér obdržel větší displeje, rychlejší bezdrátové nabíjení a chytřejší kamerové systémy, díky nimž působí Pathfinder konkurenceschopněji než kdy dřív.

    Audi vstupuje do světa Formule 1

    Audi po téměř století míří zpět do světa velkých cen. Od roku 2026 bude německá automobilka oficiálně závodit ve Formuli 1, poprvé od dob legendárních stříbrných šípů Auto Union, které se proháněly evropskými okruhy ve 30. letech. Přichází v okamžiku, kdy se F1 chystá na nejradikálnější změnu pravidel za poslední dekády. Právě tento převrat Audi považuje za ideální okamžik pro vstup do hry.

    V roce 2029 dorazí nový Dodge Durango. Máme se na co těšit

    Dodge chystá návrat jednoho ze svých nejúspěšnějších SUV. Nové Durango čtvrté generace dorazí v roce 2029 a přinese zcela novou techniku, moderní design a širokou nabídku pohonů, a to od přeplňovaných šestiválců až po čistě elektrickou verzi. Legendární americký kolos tak vstupuje do nové éry, aniž by zapomněl na svůj historicky daný charakter.

    Toyota Hilux přišla v elektrické verzi

    Legendární Toyota Hilux vstupuje do své deváté generace a spolu s ní přichází velká novinka, a to zcela elektrická verze. Tradiční pohonné jednotky ale z nabídky nemizí. Toyota potvrdila, že naftové, benzinové i hybridní varianty zůstávají v prodeji i nadále.

    Tesla Semi dostala facelift ještě před zahájením sériové výroby

    Sériová výroba elektrického tahače Tesla Semi stále oficiálně nezačala, ale automobilka už stihla nákladní vůz přepracovat a vylepšit. Podle firmy má modernizovaný model nabídnout lepší aerodynamiku, vyšší efektivitu i užitečné zatížení, a přitom se vizuálně přibližuje Cybertrucku a Modelu Y.

    Pagani Huayra Codalunga Speedster ohromuje elegancí i výkonem

    Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.

    Ford Explorer AWD se vrací jako elektromobil

    Ford znovu uvádí jméno Explorer, ale pod ním už se neukrývá obrovské americké SUV s burácejícím šestiválcem. Nový Explorer je menší, čistě elektrický a vznikl ve spolupráci s Volkswagenem. Přesto si zachoval vlastní charakter i styl. Výrobce slibuje dojezd přes tři sta kilometrů a výrazně lepší efektivitu než dříve.

    MGS5 EV ukazuje, že úspora může být i zábava

    MG přichází s novým elektrickým crossoverem MGS5 EV. Nabízí dvě baterie, zadní pohon a spotřebu, kterou mu může závidět i konkurence. Zaujme nejen dojezdem, ale i dynamikou a výbavou, která překonává očekávání.

    Hyundai ukáže v Praze futuristický koncept Three

    Na listopadovém e-Salonu v Praze se představí nejnovější studie značky Hyundai. Concept Three ukazuje budoucí podobu modelu Ioniq 3 a naznačuje směr, jakým se jihokorejská automobilka vydá v éře kompaktních elektromobilů.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama