4 C
Czech
Sobota 20. prosince 2025
MercedesParádní SUV klasického rázu. „Rychlá krychle“ Mercedes G63 určitě nezaostává

Parádní SUV klasického rázu. „Rychlá krychle“ Mercedes G63 určitě nezaostává

Reklama

Mercedes vypouští do světa auta, která jsou rychlá, luxusní a výborně vypadají. Jinak tomu není ani v případě SUV G63. To se nebojí téměř ničeho. Nutno však říct, že si ho mohou dovolit pouze ti movitější z nás.

Kdybychom se měli vyjádřit, co před námi vidíme, asi bychom byli v prvé řadě zdrženliví. G63 působí spíše jako lesnické auto, které má k luxusu hodně daleko. Kulatá světla, blinkry bez ladu a skladu posazené na karoserii, obří panty od dveří jsou vidět na první dobrou. Vršek kabiny připomíná spíše papa-mobil. Při bližším zkoumání ovšem pochopíme, že tohle auto je opravdoví mistrovský kousek. Výrobci se netají bytelností, a proto tak auto také vypadá. Pod kapotou šílené množství koní a interiér jako ze zámku. G63 prostě ví, jak se to dělá.

Odvážný design

Jak jsme si již řekli, na první pohled působí tohle SUV dost extravagantně. Neuhlazené linie, tvrdé a nelítostné vzezření. Tohle všechno má za úkol jen jedno. Budit na silnicích respekt. Na výšku naměříme téměř 2 m, na délku 4,8 m. Rozvor kol 2,89 m. Tenhle gigant je postavený tak, aby uměl sjet každou trať. Otázkou zůstávají kliky. Za tolik peněz budeme dveře otevírat klasickými úchyty, které ani neladí s barvou karoserie. I to je ovšem záměr. Jasným favoritem jsou kola. 22 palců dodává autu ten pravý nadhled a v kombinaci s rudým brzdovým systémem se jedná o skutečné blaho pro oči.

Interiér je přesný opak, na který jsme čekali. Jestli jsme si zvenku připadali jako lovci na honu, v kabině se uvelebíme jako v tom nejluxusnějším paláci. Celý interiér je kombinace kůže a karbonu. Sedačky působí nanejvýš prémiově a pohodlně. Ocenit musíme také dlouhou obrazovku, která do jednoho přináší budíky za volantem s displejem infotainmentu. Díky rozložení auta máme všude hodně místa. Zadní řada má na nohy dokonce tolik prostoru, že by se zde poskládala velká rodina i s nákupem.

Výkon

Pod kapotu dali výrobci čtyřlitrový osmiválec s výkonem 430 kW, což je nějakých 576 koňských sil. V kombinaci s krouticím momentem 850 Nm se jedná o opravdovou nálož. Z 0 na 100 za 4,5s? Není problém! Co se Mercedesu ovšem skutečně povedlo, je pohled na motor poté, co zvedneme kapotu. Twin-turbo osmiválec je tak krásně zabalený v Mercedes sarkofágu, že se může chvíli zdát, že bez víka kapoty by auto bylo hezčí.

Na kolik nás tenhle drobeček vyjde? Mercedes-AMG G63 startuje na 4 150 000 Kč. Je to opravdu mnoho peněz a navíc extravagantní auto. Za nás se tohle SUV ovšem více než povedlo.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama