1.5 C
Czech
Pátek 19. prosince 2025
BMWKonečně jsme se dočkali. 50 let tradice vyprodukovalo nové BMW

Konečně jsme se dočkali. 50 let tradice vyprodukovalo nové BMW

Reklama

Limitovaná edice, která potěší jen hrstku lidí na planetě. BMW se rozhodlo završit oslavy 50 let motosportu neskutečnou střelou. V legendárních barvách se na značky postavilo nové BMW 3.0 CSL. Tohle M reprezentuje to nejlepší, s čím mohla závodní divize vůbec přijít. Pod kapotou se nedočkavě klepe monstrum, které nabralo na výkonu. Pojďme se na CSL podívat zblízka. 

Pokud měl někdo pochybnosti o tom, že se nikdy dlouho slibovaného kousku nedočká, tragicky se mýlil. Rok 2023 přináší BMW 3.0 CSL, které završuje velkolepé oslavy 50 let sportovní divize automobilky BMW. Legendární barvy se promítly na generaci M4, která zatím patří k tomu nejdravějšímu z garáže této mnichovské automobilky. Design obecně hraje rozhodně významnou roli. U limitované edice, která se na svět podívá v podobě pouhých 50 kusů, musí být vzhled tím, co zaručeně prodává. I když, tahle „kára“ se bude prodávat sama. 

Design 

Vzhled naprosto odrovná i zaryté odpůrce tvrdých bavoráků. Design vystihuje novou sílu, kterou 3.0 CSL dostalo pod kapotu. Mimo jiné, jedná se o nejsilnější sériový šestiválec, který kdy BMW ve svém repertoáru mělo. Není tedy divu, že design musí tuto skutečnost reflektovat. 

Přední část nádherně pracuje s ikonickými ledvinkami. Dostaly zcela nový tvar, jsou masivnější a nahání více hrůzy. LED světlomety nejsou ničím novým. V pozoru vzdávají respekt světlům bavoráku M4. Nárazník je ozdobený typickou barevnou trojkombinací. Zlatá kola krásně dokreslují celou sportovnost. Paprskování, přední velikost 20 palců, zadní velikost 21 palců. 

Všechny cesty vedou sice do Říma, u CSL ovšem vše ústí v zadní části. Barevné pruhy navazují na obří světlomety, které jsou zastřešeny masivním křídlem. Nárazník ukrývá koncovky výfuku, které jsou slavnostním zakončením celé kapitoly designu. Vzhled je zkrátka faktor, který si nové BMW pojistilo. Málokoho nechá chladným. 

Interiér nemá cenu komentovat bez toho, aniž bychom se do kabiny posadili. Na první pohled půjde o tvrdý souboj kůže a karbonu, což dohromady vytváří ojedinělou sportovní podívanou. Středem všeho je řadící páka. Nemusíme mít totiž strach. Tohle auto bude manuál. 

Motor 

Tahle bestie si pro 50 vyvolených lidí připravila třílitrový šestiválec o výkonu 560 koní a krouticím momentem 550 Nm. Tady už jde skutečně o život. Tahle síla v kombinaci s manuální převodovkou slibuje na trati pekelnou zábavu. 

Verdikt 

Světlo světa spatří pouze 50 kusů, kdy každý bude disponovat specifickým výrobním číslem. Tohle auto bude jednoduše klenot automobilky BMW. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama