1.1 C
Czech
Úterý 23. prosince 2025
BMWElektrické BMW dorazilo na trh. Takhle vypadá zbrusu nový model i5

Elektrické BMW dorazilo na trh. Takhle vypadá zbrusu nový model i5

Reklama

Německá společnost BMW konečně dodala světu vozidlo, díky kterému se opět posune na čelní pozice v nekonečném závodu elektrického pohonu. Výrobci si pro nás připravili sedan, který se pyšní neobvyklou krásou, skvělými technologiemi, a hlavně čistou jízdou. Na silnici model BMW i5 rozhodně nepřehlédneme. Cena ovšem bije do očí stejně vehementně jako skvostný design. 

Vzhled této nádhery z Mnichova se nemůže rovnat jinému. BMW i5 nastavuje novou laťku v oblasti estetiky. Přestože je plno detailů stejných jako u ostatních modelů, mnoho nového s tímto vozem dorazilo poprvé. Technologicky vyspělý automobil s ojedinělou duší. Takto bychom mohli tohoto elektrického dravce popsat. Automobilka představila také oblíbenou variantu M. Ta už ovšem svým výkonem umí pěkně zatopit pod kotlem. Motor dokáže vyvinout doslova nadlidskou sílu. 

Stoupání ceny je stejně zběsilé jako zrychlení tohoto modelu na trati. Abychom si vůbec mohli přemýšlet nad koupí BMW i5, budeme potřebovat alespoň 1,75 milionu korun. Taková suma už umí zamávat s rozpočtem. Vyvstává tedy otázka, zdali za to model BMW i5 stojí. Pokud sečteme všechna pro i proti, dostaneme se k závěru, že ano. Pokud nám jde ale hlavně o výkon a estetiku, můžeme si pořídit BMW z jiných řad, které šetří planetu o něco méně. Pojďme se na tuhle šelmu podívat zblízka. 

Design 

Estetika nového modelu BMW i5 je zkrátka neuvěřitelná. Výrobcům se podařilo stvořit automobil, které je ve všech ohledech maximálně dynamický a sportovní. Přední maska disponuje neprůchozími ledvinkami a extrémně ostrými světlomety. při pohledu z boku zjistíme, že i5 se do zadní části svažuje postupně, můžeme tedy zapomenou na onen vytažený a mohutný kufr. Takhle vůz působí více elegantně. 

Kabina nás dozajista okouzlí svou kvalitou zpracování. Kůže, tvrzené materiály, ambientní osvětlení. Pokud sáhneme po variantně M, čeká na nás navíc ještě pořádná porce karbonu a celkově sportovnější ladění.

Motorizace 

Varianta eDrive40 dodá automobilu výkon až 340 koní a 400 Nm točivého momentu. To už je pořádná nálož. Maximálně se projedeme rychlostí 193 km/h. Můžeme ale také sáhnout po verzi BMW i5 M60. Zde na nás čeká 601 koní a 795 Nm. Rychlost 230 km/h není problém. 

Verdikt

BMW i5 je sice extrémně drahé vozidlo, rozhodně ale nebudeme litovat toho, že jsme si ho pořídili. Bude s námi pěknou řádku let. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama