Více
    0.8 C
    Czech
    Středa 26. listopadu 2025

    Fiat ukazuje Dolce Camper, malého rebela mezi obytnými vozy

    Fiat přivezl do Brazílie koncept, který boří představy o tom, jak má vypadat malé dobrodružné auto. Dolce Camper působí jako směsice pixelového retro designu, městského SUV a hravého obydlí, který chce víc bavit než řešit praktičnost. Značka s ním míří hlavně na mladé řidiče a latinskoamerické trhy, kde podobný stylový úlet může snadno zabodovat.

    Fiat Topolino ukazuje, že i mikroauto může budit velké emoce

    Fiat vrací do ulic jméno Topolino a nabízí ho jako elektrickou hračku pro městské dobrodruhy. Dva různé pohledy, evropský i americký, se shodují alespoň v jednom: tahle drobná krabička umí vzbudit pozornost. A někdy stačí jen to, aby člověk zapomněl na její limity.

    Dva velikáni ve velkém měření sil. Takhle by dopadl souboj VW Golf GTI a BMW 128ti

    Dvě parádní auta, dvě značky, jedno porovnání. Pokud jste někdy přemýšleli o tom, zda by v pomyslném závodu v rychlosti, dostupnosti, kvality a jízdních vlastností vyhrál VW Golf GTI či BMW 128ti, tady je odpověď. Kdo si vedl lépe?

    Reklama

    VW je obecně pro plno Čechů dostupnější než BMW, přestože zrovna GTI je řádně našlapaná verze Wagenu, za kterou si pořádně připlatíme. Bereme je jako vesměs nesmrtelné stroje, které jsou spolehlivé, opravy nám až tak moc nevlezou do peněženek a zároveň vypadají nádherně. Zrovna Golf GTI ovšem lehce vyčnívá, protože i mezi táty od rodin se najdou tací, kteří se díky němu vrátí do mladých let snů o rychlých autech.

    BMW je trochu jiná písnička. Na silnicích budí respekt, občas jsou řidiči této značky v neoblibě, ale kouzlo, lesk a kvalita se této německé chloubě upřít nedá. Opravy sice nebývají levné, ale možnost se „pohrabat“ v motoru je zážitek. Často se říká: „modely, které jezdily před 30 lety, jezdí dodnes“ a je to pravda.

    Porovnejme výkon

    Golf GTI je jednoduše malá, rychlá střela. 4 cylindry, 16v, turbo pod kapotou dělá svoje v porovnání s 1400kg váhy. Díky nízkému podvozku a 18 palcovým kolům ovšem hezky drží, ale i tak je na místě opatrnost a s nějakým tím smykem se musí počítat. 7,0l na 100 km je pěkné číslo, obzvláště při dnešních cenách. 7 stupňový automat, kubatura 1984cc. Do pozoru se postaví 180kW s krouticím momentem 370Nm. Z 0 na 100 za 6,3s. Skvělý arsenál.

    128ti má naloženo o trochu více. Stejný motor jako ve VW s kubaturou 1998cc. Na stejno si s GTI stojí 180kW, ovšem krouticí moment se vyšplhal na 380Nm. Zároveň je ale o 40kg těžší, takže se výkon ve finále skoro vyrovná. Silnice brázdí na 18 palcích s lehkou rezervou 6,8l na 100km oproti GTI. Z 0 na 100 to BMW zvládne za 6,5s.

    Vybereme si na první pohled?

    Exteriér porovnat nelze. Jsou tu dva tábory lidí, kteří si se zamilují do toho či onoho. VW je známí sekanými, ostrými tvary s jednoduchými přechody, zatímco BMW si libuje v oblých tvarech, se svým signifikantním grilem vepředu.

    Interiér už by dal kdekomu při vybírání zabrat. BMW se drží svého a kabina na nás působí, jakoby všechno směřovalo k řidiči. Sbíhají se sem všechny pomyslné tvary, které nás jen napadnou. Sportovní volant je precizně zpracován a sedačky podpoří v jakékoli zatáčce. GTI je naopak více otevřené. Volant je větší, stejně jako obrazovka na palubní desce. Se sedačkami a jejich zpracováním by možná o chlup zvítězilo BMW.

    Cena je základ

    Ať chceme nebo ne, ve finále u každého z nás rozhodne cena. 128ti začíná na 603 000 Kč. Pokud si budeme chtít dopřát něco navíc, připravme si o trochu více. Golf GTI se nám vyšplhal na 877 000 Kč. Kdo je vítězem podle vás?

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Porsche Panamera 4S E-Hybrid. Luxus, který ohne realitu podle sebe

    Poslední roky ukazují, že prémiové hybridní sedany už nejsou jen o komfortu a vysokém dojezdu, ale také o schopnosti výrazně měnit charakter jízdy podle aktuální potřeby. Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2025 je toho dobrým příkladem. Neřeší sice osobní starosti, přesto dokáže mezi volantem a vozovkou vytvořit prostředí, které působí mimořádně příjemně a vyváženě.

    Fiat ukazuje Dolce Camper, malého rebela mezi obytnými vozy

    Fiat přivezl do Brazílie koncept, který boří představy o tom, jak má vypadat malé dobrodružné auto. Dolce Camper působí jako směsice pixelového retro designu, městského SUV a hravého obydlí, který chce víc bavit než řešit praktičnost. Značka s ním míří hlavně na mladé řidiče a latinskoamerické trhy, kde podobný stylový úlet může snadno zabodovat.

    Fiat Topolino ukazuje, že i mikroauto může budit velké emoce

    Fiat vrací do ulic jméno Topolino a nabízí ho jako elektrickou hračku pro městské dobrodruhy. Dva různé pohledy, evropský i americký, se shodují alespoň v jednom: tahle drobná krabička umí vzbudit pozornost. A někdy stačí jen to, aby člověk zapomněl na její limity.

    Novinka Genesis Magma změnila pravidla hry

    Divize Genesis Magma ukazuje, že i v éře elektromobility lze vytvářet vozy, které vyvolávají skutečné emoce, a to nejen zvukovými efekty, ale především způsobem, jakým se chovají. Zatímco mnohá výkonná EV ohromují akcelerací, ale působí sterilně, Magma se inspiruje světem motorsportu a pracuje se smysly řidiče tak, aby výsledný zážitek byl více komplexní. 

    Hyundai ukázal brutální off-roadový koncept Crater

    Hyundai už dávno není značkou, kterou si lidé spojovali jen s dostupnými hatchbacky. V posledních letech se výrobce výrazně posunul v designu, technologiích i odvážných nápadech. Nyní přichází další ukázka ambicí. Nákresy konceptu Hyundai Crater, drsného off-roadu, který naznačuje, kam by se mohla ubírat budoucnost modelů zaměřených na terén, dostaly konečně jasné kontury. 

    Mazda představila vizi velkého kupé příští dekády

    Mazda na výstavě mobility v Tokiu ukázala koncept Vision X-Coupe, pětimetrové kupé s rotačním motorem, plug-in hybridním ústrojím a dojezdem až osm set kilometrů. Studie naznačuje, jak může vypadat příští generace velkých modelů značky. Menší X-Compact zůstává jen doplňkovou ukázkou městského směru.

    Elektrické Porsche Cayenne přichází s výkonem přes tisíc koní

    Porsche otvírá novou kapitolu svého nejúspěšnějšího SUV. Cayenne poprvé vstupuje do čistě elektrické éry a zároveň si drží pozici technické vlajkové lodi. Nová generace sází na extrémní výkon, rychlé nabíjení a interiér, který připomíná moderní kokpit.

    Dodge Charger Scat Pack. Americká síla je zpět

    Dodge zůstal věrný svému spalovacímu odkazu. Zatímco se automobilový svět žene k elektrifikaci, americká značka sází na návrat burácivých motorů. Výsledkem je nový Dodge Charger Scat Pack 2026, dvoudveřové kupé s brutální silou, agresivním designem a překvapivě jistým chováním v zatáčkách.

    Konečně dorazila elektrická alternativa k Wrangleru. Toto je Jeep Recon 2026

    Jeep rozšiřuje svou elektrickou nabídku o nový model Recon 2026, který přichází jako druhé čistě elektrické SUV značky a zároveň jako alternativa k Wrangleru. Recon se inspiruje právě tímto ikonickým off-roadovým modelem. Nabízí odnímatelné dveře i solidní terénní výbavu, ale současně přináší zcela novou elektrickou techniku a modernější konstrukci. 

    Honda Pilot 2026 přichází s řadou drobných, ale důležitých vylepšení

    Honda představila modernizovanou verzi svého SUV Pilot, která se poprvé objevila v roce 2023. Modelový rok 2026 přináší uprostřed životního cyklu úpravy vzhledu, komfortu i technologií. Nejde o radikální revoluci, ale o soubor promyšlených změn, jejichž cílem je upevnit pozici Pilotu v konkurenci rodinně orientovaných SUV.

    Porsche Panamera 4S E-Hybrid. Luxus, který ohne realitu podle sebe

    Poslední roky ukazují, že prémiové hybridní sedany už nejsou jen o komfortu a vysokém dojezdu, ale také o schopnosti výrazně měnit charakter jízdy podle aktuální potřeby. Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2025 je toho dobrým příkladem. Neřeší sice osobní starosti, přesto dokáže mezi volantem a vozovkou vytvořit prostředí, které působí mimořádně příjemně a vyváženě.

    Fiat ukazuje Dolce Camper, malého rebela mezi obytnými vozy

    Fiat přivezl do Brazílie koncept, který boří představy o tom, jak má vypadat malé dobrodružné auto. Dolce Camper působí jako směsice pixelového retro designu, městského SUV a hravého obydlí, který chce víc bavit než řešit praktičnost. Značka s ním míří hlavně na mladé řidiče a latinskoamerické trhy, kde podobný stylový úlet může snadno zabodovat.

    Fiat Topolino ukazuje, že i mikroauto může budit velké emoce

    Fiat vrací do ulic jméno Topolino a nabízí ho jako elektrickou hračku pro městské dobrodruhy. Dva různé pohledy, evropský i americký, se shodují alespoň v jednom: tahle drobná krabička umí vzbudit pozornost. A někdy stačí jen to, aby člověk zapomněl na její limity.

    Novinka Genesis Magma změnila pravidla hry

    Divize Genesis Magma ukazuje, že i v éře elektromobility lze vytvářet vozy, které vyvolávají skutečné emoce, a to nejen zvukovými efekty, ale především způsobem, jakým se chovají. Zatímco mnohá výkonná EV ohromují akcelerací, ale působí sterilně, Magma se inspiruje světem motorsportu a pracuje se smysly řidiče tak, aby výsledný zážitek byl více komplexní. 

    Hyundai ukázal brutální off-roadový koncept Crater

    Hyundai už dávno není značkou, kterou si lidé spojovali jen s dostupnými hatchbacky. V posledních letech se výrobce výrazně posunul v designu, technologiích i odvážných nápadech. Nyní přichází další ukázka ambicí. Nákresy konceptu Hyundai Crater, drsného off-roadu, který naznačuje, kam by se mohla ubírat budoucnost modelů zaměřených na terén, dostaly konečně jasné kontury. 

    Mazda představila vizi velkého kupé příští dekády

    Mazda na výstavě mobility v Tokiu ukázala koncept Vision X-Coupe, pětimetrové kupé s rotačním motorem, plug-in hybridním ústrojím a dojezdem až osm set kilometrů. Studie naznačuje, jak může vypadat příští generace velkých modelů značky. Menší X-Compact zůstává jen doplňkovou ukázkou městského směru.

    Elektrické Porsche Cayenne přichází s výkonem přes tisíc koní

    Porsche otvírá novou kapitolu svého nejúspěšnějšího SUV. Cayenne poprvé vstupuje do čistě elektrické éry a zároveň si drží pozici technické vlajkové lodi. Nová generace sází na extrémní výkon, rychlé nabíjení a interiér, který připomíná moderní kokpit.

    Dodge Charger Scat Pack. Americká síla je zpět

    Dodge zůstal věrný svému spalovacímu odkazu. Zatímco se automobilový svět žene k elektrifikaci, americká značka sází na návrat burácivých motorů. Výsledkem je nový Dodge Charger Scat Pack 2026, dvoudveřové kupé s brutální silou, agresivním designem a překvapivě jistým chováním v zatáčkách.

    Konečně dorazila elektrická alternativa k Wrangleru. Toto je Jeep Recon 2026

    Jeep rozšiřuje svou elektrickou nabídku o nový model Recon 2026, který přichází jako druhé čistě elektrické SUV značky a zároveň jako alternativa k Wrangleru. Recon se inspiruje právě tímto ikonickým off-roadovým modelem. Nabízí odnímatelné dveře i solidní terénní výbavu, ale současně přináší zcela novou elektrickou techniku a modernější konstrukci. 

    Honda Pilot 2026 přichází s řadou drobných, ale důležitých vylepšení

    Honda představila modernizovanou verzi svého SUV Pilot, která se poprvé objevila v roce 2023. Modelový rok 2026 přináší uprostřed životního cyklu úpravy vzhledu, komfortu i technologií. Nejde o radikální revoluci, ale o soubor promyšlených změn, jejichž cílem je upevnit pozici Pilotu v konkurenci rodinně orientovaných SUV.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama