9.3 C
Czech
Úterý 9. prosince 2025
NovinkyAlfa Romeo podlehla tlaku. Přejmenovala model Milano na Junior

Alfa Romeo podlehla tlaku. Přejmenovala model Milano na Junior

Reklama

Italský výrobce automobilů Alfa Romeo nedávno překvapil automobilový svět. Jediný týden po premiéře svého nejnovějšího malého crossoveru se rozhodl změnit jeho jméno z Milano na Junior. Toto nečekané rozhodnutí přišlo jako reakce na tlak italské vlády, vedené ministrem hospodářského rozvoje Adolfo Ursoem. Ta označila původní název za klamání zákazníků.

Nový model bude vyráběn v polském městě Tychy, což z něj činí prvního zástupce značky Alfa Romeo vyráběného mimo území Itálie. Ministerstvo však vyjádřilo obavy ohledně užití jména Milano pro vozidlo vyráběné mimo italské hranice. To by totiž bylo v rozporu se zákonem zaměřeným proti klamání spotřebitelů prostřednictvím použití italsky znějících názvů pro neitalské produkty.

Jméno Milano neprojde 

I přesto, že se na začátku zdálo, že by tento problém nemusel být jakkoli vážný, Alfa Romeo rychle reagovala a oznámila, že opouští původní jméno Milano ve prospěch jména Junior. I když automobilka tvrdí, že původní název byl zcela legální a nijak by neohrozil dobré jméno firmy, rozhodla se změnit ho jako gesto podpory vztahů mezi společností a italskou vládou. Dalším důvodem je také snaha zachovat pozitivní vztah značky se spotřebiteli a vyhnout se případným kontroverzím.

Výroba v Polsku 

Plánovaná výroba nového modelu v Polsku vyvolala obavy ohledně užití názvu Milano pro vozidlo vyráběné mimo italské hranice. Ministr Urso zdůraznil obavu z možného klamání spotřebitelů, což by bylo v rozporu s místní legislativou. Ta přísně zakazuje používat italské názvy pro neitalské výrobky. 

Zdá se, že by použití jména Milano ovšem nemuselo vyvolat nějaké kontroverze. Název byl původně vybrán prostřednictvím hlasování fanoušků značky jako pocta městu, kde v roce 1910 začala historie společnosti Alfa Romeo. Na druhou stranu, jméno Junior má také bohatou historii v rámci automobilky. Poprvé bylo použito již v roce 1966, takže jeho volba byla vcelku jasná. 

Verdikt 

Rozhodnutí změnit jméno nového modelu Alfa Romeo podtrhuje závazek k italskému dědictví. Navíc tím ukazuje odhodlanost společnosti vypořádat se se složitostmi moderní doby a mezinárodních vztahů, na kterých je prodej postavený. Rychlá reakce na vládní obavy a volba změny jména ukazuje snahu udržet pozitivní obraz značky a silnou emocionální vazbu se spotřebiteli. Alfa Romeo si zaslouží obdiv. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.

Na Dakar 2026 dorazí Land Rover Defender D7X-R

Land Rover představil závodní speciál Defender Dakar D7X-R, který už v roce 2026 absolvuje svůj první start na Rally Dakar. Novinka vychází ze sériového modelu Defender Octa, ale přináší zásadní úpravy podvozku, techniky i elektroniky. S odvážným polepem Geopalette, výkonným osmiválcem a špičkovým systémem „Flight Mode“ má tento stroj ambice stát se novou ikonou rally.

Porsche Panamera 4S E-Hybrid. Luxus, který ohne realitu podle sebe

Poslední roky ukazují, že prémiové hybridní sedany už nejsou jen o komfortu a vysokém dojezdu, ale také o schopnosti výrazně měnit charakter jízdy podle aktuální potřeby. Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2025 je toho dobrým příkladem. Neřeší sice osobní starosti, přesto dokáže mezi volantem a vozovkou vytvořit prostředí, které působí mimořádně příjemně a vyváženě.

Fiat ukazuje Dolce Camper, malého rebela mezi obytnými vozy

Fiat přivezl do Brazílie koncept, který boří představy o tom, jak má vypadat malé dobrodružné auto. Dolce Camper působí jako směsice pixelového retro designu, městského SUV a hravého obydlí, který chce víc bavit než řešit praktičnost. Značka s ním míří hlavně na mladé řidiče a latinskoamerické trhy, kde podobný stylový úlet může snadno zabodovat.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama