Více
    23.2 C
    Czech
    Sobota 4. května 2024

    Hyundai směřuje k premiéře Ioniqu 5! Našlapané elektro zaujme na první pohled

    Zdroj:Hyundai

    Jihokorejská značka Hyundai plánuje v nejbližších týdnech či měsících odhalit svou elektrickou prvotinu. Ioniq 5 by měl jezdit na revoluční elektrické platformě, pyšnit se 313 koňskými silami a dojet na jedno nabití 450 kilometrů. Navíc zaujme i svým stylem: hranaté křivky se povedly na jedničku.

    Tedy za předpokladu, že na autě skutečně figurovat budou. Korejci si soukromí svého auta pevně střeží, jak už to tak ale bývá, na internet stihly uniknout secifikace i fotky z testů. Ioniq 5 už prý jezdí v maskované podobě na okruhu v Nürburgringu sama automobilka odtajnila první várku fotografií.

    Hranaté linie, krásná světla, velká kola. Takhle nějak by se dal shrnout první pohled na před premiéru elektrického vozu od značky Hyundai. Tvůrci Ioniqu 5 chtěli vymyslet originální design se vším všudy. A to se jim jednoznačně povedlo.

    Do internetových vod už unikly také úvodní specifikace vozu. Základ na nové platformě E-GMP, délka 4630 milimetrů, pohon všech kol a výkon 312 koní. Takhle nějak by to mělo vypadat, kdybychom mluvili o té nejsilnější variantě Ioniqu. Ve hře jsou ale samozřejmě i slabší modely.

    Případného zájemce uhrane také výborná rychlost. Z 0 na 100 se prý Ioniq 5 zvládne dostat za 5,2 vteřiny. Velkou výhodou budou také silné baterie s vysokorychlostním dobitím, které řidiči zaručí dojezd na jedno nabití až 450 kilometrů. Což není vůbec zlé vzhledem k tomu, že v rychlé nabíječce se automobil nabije na 80 % už za 18 minut.

    A pak je tu ještě jedna vychytávka. Maximálnímu dojezdu by měly prý dopomáhat i solární panely na střeše auta! Na oficiální představení si budeme muset ještě nějaký ten čas počkat. Prý by to ale nemuselo trvat zase tak dlouho. V plánu je na příští měsíc.

    Okolo značky Hyundai je v poslední době hodně rušno. Mluví se o velkých věcech, jednání s americkou firmou Apple a snaze vytvořit do roku 2027 společné elektrické auto s autonomním ovládáním. O celé story si můžete přečíst zde.

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.