Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.
V ulicích se objevil dvoudveřový koncept. Jaguar k němu doplnil chromované dekory a obří kola v už známém designu. Pozornost přitáhl i irský herec Barry Keoghan, když z vozu vystoupil přímo před lidmi. Zaujaly také vzhůru výklopné dveře, světlé čalounění a netradičně řešený kufr.
Paříž jako jeviště pro nový styl
Jaguar ukázal Type 00 jako designový signál, ne jako hotové auto do výroby. Přesto se koncept v provozu neztratil a vyvolal rozruch už jen tím, jak působí vedle běžných hatchbacků. Značka tím zároveň připomněla, že chystá zcela nový model s premiérou na konci letošního roku. Podle dřívějších informací má z dvoudveřové studie vyrůst čtyřdveřové GT a Jaguar chce udržet výrazný jazyk i v sérii.
Automobilka dál počítá jen s elektřinou a spalovací motory odkládá stranou. Mluví o výkonu až 1000 koní a o dojezdu kolem 692 kilometrů. Současně naznačuje širší plán, v budoucnu chce nabídku rozšířit o další dva čistě elektrické vozy. Ve hře má být luxusní sedan a SUV.
Co prozradily prototypy a první technika
Novější informace už míří přímo k připravovanému velkému čtyřdveřovému GT. Jaguar ho staví jako dlouhé auto, délka má dosáhnout zhruba 5,4 metru. Technika má stát na skateboardovém uspořádání a velké baterii uložené v podlaze, Jaguar cílí na kapacitu okolo 120 kWh. Pohon mají zajistit tři elektromotory, jeden vpředu a dva vzadu, a k tomu vektorování točivého momentu.
Značka očekává výkon asi 735 kW, tedy 1000 koní, a zrychlení pod 3,5 sekundy i přes hmotnost kolem 2,5 tuny. Maximálku posouvá k 250 km/h a dojezd míří na 640 km. Rychlé nabíjení má přidat 321 km dojezdu zhruba za 15 minut. Jaguar přidá i řízení zadních kol a adaptivní vzduchové odpružení, a to i pro standardní 23palcová kola.
Šéfeditor Autocar Steve Cropley po krátké jízdě s prototypem shrnul dojem bez okolků: „První věc, které si všimnu, je tichost vozu a absence vibrací z podlahy při jízdě po nerovném povrchu.“ Jaguar chce spustit předprodej v létě příštího roku. První kusy mají dorazit k zákazníkům začátkem roku 2027.
