Více
    13.2 C
    Czech
    Sobota 13. září 2025

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Reklama

    Na autosalonu IAA Mobility v Mnichově se generální ředitel VW Thomas Schäfer otevřeně vyjádřil k takzvaným pop-out klikám. „Ano, vypadají moderně a elegantně, ale v praxi jsou hrozné na ovládání,“ prohlásil podle Motor1. Ironií je, že nejnovější koncept značky – model ID. Every1 představený letos v březnu – je těmito klikami stále vybaven. Podle Schäfera však vznikl v době, kdy Wolfsburg považoval tento trend za vhodný. Produkční verze malého elektromobilu se očekává až v roce 2027, a tedy je ještě čas vrátit se k tradiční konstrukci.

    Problémy v praxi

    Modely ID.4 a ID.7 zapuštěné kliky používají, protože dveře fungují na elektronickém otevírání. Přesto je možné je částečně ovládat klasickým způsobem. Jenže i zde se objevily potíže. Kvůli nedostatečnému utěsnění mohl pronikat dovnitř vlhký vzduch a poškodit elektroniku dveří. Volkswagen proto musel loni svolat téměř 100 tisíc vozů a na čas dokonce zastavit výrobu v americkém Chattanooze.

    Co zákazník chce

    Budoucí směr naznačuje chystaný Volkswagen ID.2 Polo, který se má držet osvědčené klasiky. Ačkoli zapuštěné kliky automobilkám pomáhají zlepšit aerodynamiku a tedy i dojezd elektromobilů, Schäfer zdůrazňuje, že zpětná vazba zákazníků je důležitější než pár kilometrů navíc. „Dáváme lidem to, co chtějí. Posloucháme zákazníky, dealery, média – a bereme to vážně,“ řekl. 

    Zapuštěné kliky se mimochodem staly jednou z nejčastějších stížností v americké studii J.D. Power 2023 U.S. Initial Quality Study. Dokonce se spekuluje, že v Číně by mohly být úplně zakázány – tamní regulátoři uvažují o zákazu plně skrytých klik, povoleny by zůstaly jen částečně výsuvné varianty s mechanickou zálohou.

    Tradice má stále cenu

    Aerodynamické výhody či designová čistota sice hrají roli, ale pro každodenní používání je spolehlivost klíčová. V době, kdy jsou moderní vozy čím dál složitější, může být návrat k jednoduchým a ověřeným řešením tou nejlepší cestou – i když to znamená obětovat pár kilometrů dojezdu a trochu futuristického vzhledu.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Nový Polestar 5 je tady. Výzva pro Porsche Taycan i Lucid Air?

    Po pěti letech postupného odhalování, které začalo koncepčním modelem Precept v roce 2020, je to konečně oficiální – Polestar představuje svůj nový vlajkový sedan s označením Polestar 5. Premiéru si odbývá na autosalonu IAA Mobility v Mnichově a jeho ambice jsou jasné: postavit se silné konkurenci v podobě Porsche Taycan nebo Lucid Air.

    Škoda ukázala Vision O, předobraz elektrické Octavie

    Škoda představila v Mnichově koncept Vision O. Jde o odvážný pohled do budoucnosti značky a zároveň o nástřel páté generace Octavie. Automobilka sází na minimalistický design, velké displeje a aerodynamické triky. Zároveň ale přiznává, že nástup elektrické éry nebude tak rychlý, jak původně plánovala.

    Nový Mercedes GLC EV 2027. Elektrická síla s dojezdem přes 600 km

    Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.

    Ford Capri 2025 je zpět jako elektrické SUV kupé

    Ford oživil slavné jméno Capri, ale nostalgii nechal stranou. Nový model pro rok 2025 není sportovní kupé, nýbrž moderní elektrický crossover. Staví na platformě MEB sdílené s Explorerem a míří na zákazníky, kteří hledají styl, prostor a moderní technologie.

    BMW iX3 debutuje s ostrým designem a nadčasovými technologiemi 

    BMW odhalilo nový model iX3, první vůz nesoucí kompletní designový jazyk Neue Klasse, který se postupně promítne do celé modelové řady – od SUV po sedany. Novinka se představila na autosalonu ve Frankfurtu a vzbudila zaslouženou pozornost nejen vzhledem, ale i technologiemi.

    Cadillac Lyriq-V 2026 míří do sériové výroby

    Cadillac poprvé přidělil své sportovní označení V elektromobilu. Model Lyriq-V se představí jako vůz roku 2026 a už nyní poutá pozornost díky výkonu, technice i designu. Americká značka tak dělá důležitý krok na cestě k plně elektrické budoucnosti.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Nový Polestar 5 je tady. Výzva pro Porsche Taycan i Lucid Air?

    Po pěti letech postupného odhalování, které začalo koncepčním modelem Precept v roce 2020, je to konečně oficiální – Polestar představuje svůj nový vlajkový sedan s označením Polestar 5. Premiéru si odbývá na autosalonu IAA Mobility v Mnichově a jeho ambice jsou jasné: postavit se silné konkurenci v podobě Porsche Taycan nebo Lucid Air.

    Škoda ukázala Vision O, předobraz elektrické Octavie

    Škoda představila v Mnichově koncept Vision O. Jde o odvážný pohled do budoucnosti značky a zároveň o nástřel páté generace Octavie. Automobilka sází na minimalistický design, velké displeje a aerodynamické triky. Zároveň ale přiznává, že nástup elektrické éry nebude tak rychlý, jak původně plánovala.

    Nový Mercedes GLC EV 2027. Elektrická síla s dojezdem přes 600 km

    Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.

    Ford Capri 2025 je zpět jako elektrické SUV kupé

    Ford oživil slavné jméno Capri, ale nostalgii nechal stranou. Nový model pro rok 2025 není sportovní kupé, nýbrž moderní elektrický crossover. Staví na platformě MEB sdílené s Explorerem a míří na zákazníky, kteří hledají styl, prostor a moderní technologie.

    BMW iX3 debutuje s ostrým designem a nadčasovými technologiemi 

    BMW odhalilo nový model iX3, první vůz nesoucí kompletní designový jazyk Neue Klasse, který se postupně promítne do celé modelové řady – od SUV po sedany. Novinka se představila na autosalonu ve Frankfurtu a vzbudila zaslouženou pozornost nejen vzhledem, ale i technologiemi.

    Cadillac Lyriq-V 2026 míří do sériové výroby

    Cadillac poprvé přidělil své sportovní označení V elektromobilu. Model Lyriq-V se představí jako vůz roku 2026 a už nyní poutá pozornost díky výkonu, technice i designu. Americká značka tak dělá důležitý krok na cestě k plně elektrické budoucnosti.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama