Více
    22.5 C
    Czech
    Neděle 27. července 2025

    Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

    Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

    Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

    Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

    Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

    Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

    Reklama

    Tayron je větší než klasický Tiguan a jen o chlup delší než Kodiaq. Díky rozvoru 2,79 metru nabídne i třetí řadu sedadel, i když ta poslouží hlavně dětem nebo v nouzi. Kufr má základních 850 litrů a posuvnou zadní lavici. Tayron si zachovává typické rysy Volkswagenu, ale s vlastní tváří a detaily, jako jsou světelné lišty nebo osvětlená loga.

    Interiér, displeje a praktičnost

    Uvnitř dominují tři displeje. Digitální přístrojový štít má 10,25 palce, hlavní infotainment 12,9 a za příplatek až 15 palců. Výrobce plánuje i třetí displej pro spolujezdce. Nechybí dekor z pravého dřeva ani osvětlené panely ve dveřích. Tayron působí vzdušně, má spoustu odkládacích prostor a logicky rozmístěné ovladače. Praktický je i volič režimů a hlasitosti na otočném kolečku.

    Pro rodiny se hodí paket Family s cargo prvky a 230V zásuvkou. Zadní sedadla posunete o 10 cm, což zlepší využití místa podle potřeby. Akustická skla vpředu snižují hluk v kabině o 4 decibely oproti běžnému Tiguanu.

    Motory, výbavy a jízda

    Základ tvoří benzinový mild-hybrid 1.5 TSI se 150 koňmi. K dispozici jsou i dvoulitry s výkony 204 a 265 koní, diesel 2.0 TDI se 150 nebo 190 koňmi a dva plug-in hybridy s výkonem 204 nebo 272 koní. Silnější verze lze mít i s pohonem všech kol. Tayron utáhne až 2,5 tuny.

    Podvozek v základní verzi je tužší, s 18palcovými koly zvládne i horší silnice. Příplatkový adaptivní podvozek DCC Pro zvládne bez problémů i dvacítky. Řízení je přesné a Tayron se i přes rozměry ochotně láme do zatáček. Na dálnici vyniká odhlučněním a pohodlím.

    Ceny a srovnání s Kodiaqem

    Základní Tayron s výbavou Limited a mild-hybridem začíná na 999 000 Kč. Diesel startuje na 1 179 900 a plug-in hybrid na 1 236 900. Výbava People nabízí slevu blížící se sto tisícům. Nejdražší verze přesahují 1,5 milionu bez příplatků.

    Ve srovnání s Kodiaqem nabídne Tayron o něco robustnější pocit, lepší světla a modernější design. Škoda naopak boduje praktičností a interiérovými detaily. Finální volbu tak rozhodne hlavně vkus a nabídka konkrétního dealera.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

    Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

    USA dostanou zajímavý přírůstek. RAM chystá nový truck 

    RAM se konečně chystá vrátit do boje v segmentu středně velkých pick-upů. Po dlouhých letech bez přímého konkurenta pro vozy jako Toyota Tacoma, Ford Ranger nebo Chevrolet Colorado, přichází změna. RAM oficiálně potvrdil, že vyvíjí zcela nový pick-up střední velikosti. A i když do jeho uvedení zbývá ještě několik let, informace už začínají prosakovat na povrch.

    Malý detail, velký dopad. Toyota Tundra a Sequoia mají nejen nový lak 

    Toyota představila modernizované verze svých dvou největších modelů – pick-upu Tundra a SUV Sequoia – pro modelový rok 2026. A i když design zůstává nápadně robustní a nezaměnitelný, změny přicházejí především v podobě nových barev, výbavy a technických prvků.

    Formule 1 má ambiciózní cíl. Do roku 2030 bude uhlíkově neutrální  

    Světový šampionát Formule 1 má ambiciózní, ale stále reálný cíl – dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030. Podle výroční zprávy o udržitelnosti se F1 podařilo od roku 2018 snížit svou uhlíkovou stopu o 26 %, z 228 793 tun CO₂ ročně na 168 720 tun. Lze tedy atakovat nulu? 

    Lamborghini Temerario 2026. Čirá radost z jízdy s novým V8

    Zapomeňte na elektromotory – Lamborghini dává přednost emocím. Nový model Temerario, nástupce legendárního Huracánu, přichází s nově vyvinutým 4.0 V8 biturbo motorem, který se vytáčí až na 10 000 ot/min. V době, kdy většina sportovních značek přechází na elektrický pohon, Lamborghini vysílá jasný signál: zážitek z jízdy stále hraje první housle.

    Ferrari F80 drtí představy o supersportech 

    Ferrari znovu přepisuje pravidla hry. Nový model F80 pokračuje v tradici výjimečných supersportů, kterou odstartovalo už legendární 288 GTO. A stejně jako jeho předchůdci, i F80 přichází s revolučním pojetím výkonu, designu i technologie. Výsledek? Možná vůbec nejultimátnější silniční Ferrari v historii.

    Yugo se vrací s novým designem a ambicemi pro masy

    Značka Yugo se po letech pokusí o comeback. Ikona socialistických silnic s pohnutou minulostí míří zpět na trh v moderní podobě. Nový koncept z dílny srbského designéra Darka Marčety představil miniaturní hatchback v retrofuturistickém stylu.

    Subaru Uncharted rozšiřuje elektrickou nabídku značky

    Subaru vstupuje na evropský trh s novým elektrickým crossoverem Uncharted. Model staví na platformě e-Subaru Global Platform, sdílí techniku s Toyotou C-HR+ a zařadí se pod větší Solterru. Nabízí výrazný design, pohon všech kol a až 585 km dojezdu.

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší éru spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Zákazníci tak mohou počítat s kombinací silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

    Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

    USA dostanou zajímavý přírůstek. RAM chystá nový truck 

    RAM se konečně chystá vrátit do boje v segmentu středně velkých pick-upů. Po dlouhých letech bez přímého konkurenta pro vozy jako Toyota Tacoma, Ford Ranger nebo Chevrolet Colorado, přichází změna. RAM oficiálně potvrdil, že vyvíjí zcela nový pick-up střední velikosti. A i když do jeho uvedení zbývá ještě několik let, informace už začínají prosakovat na povrch.

    Malý detail, velký dopad. Toyota Tundra a Sequoia mají nejen nový lak 

    Toyota představila modernizované verze svých dvou největších modelů – pick-upu Tundra a SUV Sequoia – pro modelový rok 2026. A i když design zůstává nápadně robustní a nezaměnitelný, změny přicházejí především v podobě nových barev, výbavy a technických prvků.

    Formule 1 má ambiciózní cíl. Do roku 2030 bude uhlíkově neutrální  

    Světový šampionát Formule 1 má ambiciózní, ale stále reálný cíl – dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030. Podle výroční zprávy o udržitelnosti se F1 podařilo od roku 2018 snížit svou uhlíkovou stopu o 26 %, z 228 793 tun CO₂ ročně na 168 720 tun. Lze tedy atakovat nulu? 

    Lamborghini Temerario 2026. Čirá radost z jízdy s novým V8

    Zapomeňte na elektromotory – Lamborghini dává přednost emocím. Nový model Temerario, nástupce legendárního Huracánu, přichází s nově vyvinutým 4.0 V8 biturbo motorem, který se vytáčí až na 10 000 ot/min. V době, kdy většina sportovních značek přechází na elektrický pohon, Lamborghini vysílá jasný signál: zážitek z jízdy stále hraje první housle.

    Ferrari F80 drtí představy o supersportech 

    Ferrari znovu přepisuje pravidla hry. Nový model F80 pokračuje v tradici výjimečných supersportů, kterou odstartovalo už legendární 288 GTO. A stejně jako jeho předchůdci, i F80 přichází s revolučním pojetím výkonu, designu i technologie. Výsledek? Možná vůbec nejultimátnější silniční Ferrari v historii.

    Yugo se vrací s novým designem a ambicemi pro masy

    Značka Yugo se po letech pokusí o comeback. Ikona socialistických silnic s pohnutou minulostí míří zpět na trh v moderní podobě. Nový koncept z dílny srbského designéra Darka Marčety představil miniaturní hatchback v retrofuturistickém stylu.

    Subaru Uncharted rozšiřuje elektrickou nabídku značky

    Subaru vstupuje na evropský trh s novým elektrickým crossoverem Uncharted. Model staví na platformě e-Subaru Global Platform, sdílí techniku s Toyotou C-HR+ a zařadí se pod větší Solterru. Nabízí výrazný design, pohon všech kol a až 585 km dojezdu.

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší éru spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Zákazníci tak mohou počítat s kombinací silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama