Více
    14.7 C
    Czech
    Čtvrtek 28. března 2024

    Hybridy v režii Toyoty stojí za to. Parádní SUV s názvem RAV4 ocení i nároční

    Benzín a nafta jsou palivy, která pomalu z automobilového průmyslu mizí. Než ale mnozí přejdou na elektřinu, chtějí se nejprve připravit. K tomu slouží ideálně hybridy, které jsou o něco šetrnější a ohleduplnější k životnímu prostředí. Ten, který si říká RAV4 a vyrobila ho Toyota, stojí za to.

    Toyota je známa nejen svou precizností a smyslem pro detail, ale také adaptabilností na potřeby lidí po celém světě. Dokáže vyrobit ideální malé vozítko pro Asii, adekvátně veliké SUV pro Evropu, ale také monstrózní truck pro zákazníky z USA. Už nějaký čas se prodává její vlajková loď RAV4 v mnoha výbavách. My se dnes zaměříme na tu nejdražší a to RAV4 Adventure. Tohle hybridní SUV je jednoduše kolos, který se nezastaví před ničím a sloužit nám bude hezkou řádku let.

    Výbavy Comfort, Active a Executive se od Adventure vlastně moc neliší, co se týče výkonu. Rozdíl je jen v jednotkách koňských sil. Přesto je lepší sáhnout rovnou po tomto modelu pro případ, že rádi cestujeme i do nehostinných koutů naší země. Adventure se vyznačuje robustní karoserií, masivním interiérem a slušným výkonem. Vypelešeny byly všechny bezpečnostní prvky, na kterých, jak je známo, si Toyota zakládá sad nejvíce.

    Výkon je ucházející

    Tenhle 2,5 hybrid je ideální variantou toho, co potřebujeme a očekáváme. 4 cylindry in line, pod kapotou 178 koní, z 0 na 100 za 8,1s. Spotřeba je vlastně skvělá. 5,9l na 100 km je sen. Maximální rychlost je 180 km/h, kde sice známe i ostřejší tužky, ale i tak to není špatné číslo. Krouticí moment 221Nm a pohon 4×4, který je samozřejmostí. Celé auto se pohybuje na 19palcových kolech, která jsou naprosto skvěle navržená.

    Design se nezapře

    Od prvního pohledu víme, že se jedná o Toyotu. Nemůže za to jen monstrózní maska chladiče a velkým znakem této automobilky, ale převážně sekané tvary a odvážné křivky. Přední LED světla jsou seseknutá dozadu a to dodává efekt neústupnosti. Postranní chrániče karoserie jsou kupodivu naprosto nerušivé a vlastně docela vkusné. Ten pravý pohled přichází zezadu. Dokonalá světa a spoiler, který vychází ze střechy a lemuje tak zadní sklo. Navíc celé SUV sedí na masivním podvozku, který se tyčí jak zepředu tak zezadu a vyvolává pocit bezpečí.

    Uvnitř se podařilo skloubit klasiku s budoucností. Toyota má prostě ráda své zajeté standardy, které se ovšem snaží posouvat dál. Stačí jen pár tlačítek, velká obrazovka a obří volant. To je vše co potřebujeme. To celé ve spojení s nemalým prostorem pro všechno a jsme tam, kde jsme chtěli být.

    Adventure je pro nás k dispozici za 1 174 900 Kč. Najdeme podobné hybridy za lepší cenu? To je otázka. Toyota je ojedinělá a nabízí vlastnosti, které nejdou jen tak porovnávat s jinými vozy. Buďto nám vyhovuje, nebo ne. Nic víc.

    Sledujte nás na sítích

    Novinka z linky BMW. Toto je model Vision Neue Klasse X

    Naprosto ojedinělý přírůstek si připočítává automobilka BMW. Lidem ukázala model Vision Neue Klasse X, který bere dech. Je vcelku jasné, že se jedná o čistě elektrický automobil. Zásadním způsobem se ale výrobci zaměřili na design a požitek z jízdy. Přesně na to chtějí nalákat budoucí potenciální zájemce. Na své si ale přijdou i ti, kterým není jedno životní prostředí. 

    Nový model Peugeot 2008 skutečně bere dech  

    Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze. 

    Sportovní vůz, který se nebojí elektřiny. To je model ID.4 GTX

    Automobilka VW má v arsenálu pravděpodobně nejrozsáhlejší flotilu elektrických vozů na trhu. Jedním z nejvíce výrazných je ID.4 GTX. Tohle malé SUV nás okouzlí už na první pohled. Od svého předchůdce ID.4 se liší převážně sportovně laděným vzhledem. Zde se ovšem VW nezastavil. Pod kapotou na nás čeká pořádná porce koní, která v kombinaci s AWD umí proměnit jízdu v zážitek. 

    Přijel nový elektrický model značky Škoda. Jmenuje se Epiq 

    Škoda nás dlouho napínala. Konečně ale víme, co se ukrývalo pod tajemným černým závojem. Jde o model Škoda Epiq. Po všech stránkách jde o přelomový vůz. Nejenže se škoda předvedla v oblasti vzhledu, dokonce se ale jedná o model, který má být ze své podstaty dostupný. Automobilka tedy vyrukovala s cenou, která možná mnoho překvapí. Na trhu způsobí poprask. 

    Audi představilo nový elektrický model Q6 e-tron

    Už dlouhou dobu nám automobilka Audi slibuje elektrický vůz Q6 e-tron, který jsme zatím znali pouze jako hrubý náčrt na papíře. Konečně se firma rozhoupala a představila SUV, které si okamžitě získá přízeň všech lidí, a to i těch, kteří nemají elektřinu zrovna v lásce. Přestože zatím Audi neuvedlo cenu, je jasné, že novinka nebude pro každého. Za kvalitu se ovšem platí, a to tučně. 

    Novinka z linky BMW. Toto je model Vision Neue Klasse X

    Naprosto ojedinělý přírůstek si připočítává automobilka BMW. Lidem ukázala model Vision Neue Klasse X, který bere dech. Je vcelku jasné, že se jedná o čistě elektrický automobil. Zásadním způsobem se ale výrobci zaměřili na design a požitek z jízdy. Přesně na to chtějí nalákat budoucí potenciální zájemce. Na své si ale přijdou i ti, kterým není jedno životní prostředí. 

    Nový model Peugeot 2008 skutečně bere dech  

    Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze. 

    Sportovní vůz, který se nebojí elektřiny. To je model ID.4 GTX

    Automobilka VW má v arsenálu pravděpodobně nejrozsáhlejší flotilu elektrických vozů na trhu. Jedním z nejvíce výrazných je ID.4 GTX. Tohle malé SUV nás okouzlí už na první pohled. Od svého předchůdce ID.4 se liší převážně sportovně laděným vzhledem. Zde se ovšem VW nezastavil. Pod kapotou na nás čeká pořádná porce koní, která v kombinaci s AWD umí proměnit jízdu v zážitek. 

    Přijel nový elektrický model značky Škoda. Jmenuje se Epiq 

    Škoda nás dlouho napínala. Konečně ale víme, co se ukrývalo pod tajemným černým závojem. Jde o model Škoda Epiq. Po všech stránkách jde o přelomový vůz. Nejenže se škoda předvedla v oblasti vzhledu, dokonce se ale jedná o model, který má být ze své podstaty dostupný. Automobilka tedy vyrukovala s cenou, která možná mnoho překvapí. Na trhu způsobí poprask. 

    Audi představilo nový elektrický model Q6 e-tron

    Už dlouhou dobu nám automobilka Audi slibuje elektrický vůz Q6 e-tron, který jsme zatím znali pouze jako hrubý náčrt na papíře. Konečně se firma rozhoupala a představila SUV, které si okamžitě získá přízeň všech lidí, a to i těch, kteří nemají elektřinu zrovna v lásce. Přestože zatím Audi neuvedlo cenu, je jasné, že novinka nebude pro každého. Za kvalitu se ovšem platí, a to tučně. 

    3 KOMENTÁŘE

    1. RAV4 mám ve výbavě executive cca 3mesice a musím říct, ze zde uváděná spotřeba je tak možná na papíře. Ujeto mám 4t km a průměrná spotřeba je 9,4l / 100km 🙁 a to to vůbec nehonim. Stačí jet po dálnici povolenou rychlosti a jste celou dobu nad 10litry

      • Tak to asi moc šlapete na plyn, v létě jezdim za 5,7 město mimo město 5,4 a teď v zimě si veme víc 7,6 a mimo když se zahřeje můžu jet za 6.
        Stačí na ní více dupnout ať se rozjede a ubrat plyn a můžete plachtit na EV několik stovek metrů, pak uvidíte, že spotřeba aktuální půjde dolů. Hezký den. Ravka je super auto. 😉

    2. …vypelešeny byly bezpečnostní prvky….čeština je tak roztomilá…:-)

    Comments are closed.